تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۹۶۰۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کرونا پروژه‌های «کودلکو» را متوقف کرد!

می متالز - کودلکوی شیلی، بزرگ‌ترین شرکت معدنکاری مس جهان، با افزایش فشار اتحادیه‌های شرکت برای اتخاذ تصمیمات ایمن‌تر گفت: در تلاشی برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا ساخت بعضی از پروژه‌هایش را به حال تعلیق در می‌آورد.
کرونا پروژه‌های «کودلکو» را متوقف کرد!

به گزارش می متالز، کودلکو طی بیانیه‌ای اظهار داشت: تعلیقی 15 روزه شامل کارهای باقی‌مانده در حال انجام برای ساخت معدن زیرزمینی چوکوئیکاماتا، و پروژه‌های راخواینکا و تراسپاسو آندینا که هنوز در مرحله اولیه هستند می‌شود.

کودلکو افزود: این تصمیم تاثیری بر تولید بخش‌های یاد شده که با رعایت بالاترین استانداردهای بهداشتی ممکن به ادامه عملیات‌هایشان مشغول هستند نخواهد داشت، اما اجازه می‌دهد تعداد کمتری از مردم به این ویروس مبتلا بشوند. این اعلامیه‌ها در پی نامه سرگشاده‌ای از سوی فدراسیون کارگران مس که گروهی پوششی برای اتحادیه‌های کودلکو است منتشر می‌شوند. این فدراسیون در این نامه از کودلکو خواسته است یک قرنطینه کامل پیشگیرانه شامل توقف کار در تمام عملیات‌های معدنکاری را رعایت کند. تعداد مبتلایان شیلی، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جهان، روز چهارشنبه از مرز هزار نفر گذشت که ازجمله بالاترین آمارها در آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده