تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۹۶۰۹۷
سرویس خبر : انرژی

جزئیات سرقت نفت از خط لوله انتقال ری، اشتهارد

می متالز - مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران گفت: کارشناسان این منطقه اقدام به تعمیر و ترمیم خطی کردند که مورد تعرض قرار گرفته و سارقان از آن سرقت جزئی کردند.
جزئیات سرقت نفت از خط لوله انتقال ری، اشتهارد

به گزارش می متالز، مجتبی بشارتیان در این باره گفت: ساعت ۱۲:۴۵ روز ۱۶ فروردین در پی گزارش های مردمی مبنی بر نشت خط لوله ۱۶ اینچ نفت خام ری، اشتهارد واقع در کیلومتر ۳۸۵+۵۷ در محدودۀ نصیر آباد صفا دشت از توابع استان البرز، بلافاصله همکاران منطقه در محل حاضر و پس از انجام اقدامات لازم شروع به خاکبرداری کرده که با انشعابی غیر قانونی مواجه شدند .

وی افزود: با توجه به اینکه نشتی در مجاورت یک باغ محصور قرار داشت، با پیگیری های قانونی و کسب مجوز، همکاران وارد محل شده و متوجه نشتی در داخل باغ شدند.

بشارتیان تاکید کرد: کارشناسان فنی و HSE در همان ساعات اولیه پس از ایزوله کردن محوطه، اقدامات لازم را برای ترمیم خط، رفع کامل نشتی، جمع آوری و پاکسازی مواد نفتی و انتقال خاک های آلوده انجام دادند و خط لوله مذکور در ساعت ۲۲:۴۵ همان روز مجددا در سرویس بهره برداری قرار گرفت.

وی اذعان داشت: این در حالیست که پیش از این خط مذکور با افت فشار مواجه شده بود که به دنبال این تغییر فشار و بررسى و مانیتورینگ مسیر و واکاوی نقاط مختلف، مشخص شد علت مورد یاد شده همین نقطه بوده است.

بشارتیان افزود: همزمان با حضور مسوولان منطقه، دادستان و نیروی انتظامی استان هم در محل حضور یافته و پس از دستگیری سارقان، بخشی از نفت خام از محل دپو به انبار منطقه بازگردانده شد.

مدیر منطقه تهران در پایان یادآور شد: حراست و امور حقوقی منطقه در حال پیگیری موضوع از مراجع قضایی هستند.

عناوین برگزیده