تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۹۶۱۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آخرین روند قیمت سکه چطور بود؟ / سیگنال‌هایی برای آینده سکه

می متالز - در هفته‌ای که دلار عمدتا روند کاهشی داشت، سکه تمام بهار آزادی با توجه به افزایش بهای طلای جهانی توانست تا حدی در برابر ریزش قیمت‌ها مقاومت کند.
آخرین روند قیمت سکه چطور بود؟ / سیگنال‌هایی برای آینده سکه

به گزارش می متالز، پیش از شروع هفته جاری آخرین قیمت سکه چقدر بود؟ روند قیمت در بازار سکه چطور بود و چه سیگنال‌هایی پیش از شروع هفته جاری برای بازار سکه قابل مشاهده است؟

در هفته‌ای که دلار عمدتا روند کاهشی داشت، سکه تمام بهار آزادی با توجه به افزایش بهای طلای جهانی توانست تا حدی در برابر ریزش قیمت‌ها مقاومت کند. سکه که در ابتدای هفته در محدوده ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی قرار داشت، روز چهارشنبه در محدوده ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد. قیمت روز چهارشنبه ۵۰ هزار تومان کمتر از روز سه‌شنبه بود، ولی حداقل نسبت به ابتدای هفته روند افزایشی را نشان می‌داد. به نظر می‌رسد سکه با اهرم امید به افزایش قیمت بیشتر طلای جهانی توانسته است در برابر افت قیمت دلار مقاومت کند.

ملاقات طلا با اوج یک ماه

در تحلیلی دیگر نیز نوشته است: اونس طلا معاملات این هفته را با صعود به سطح ۱۶۸۴ دلار خاتمه داد و در سقف یک ماهه قرار گرفت. تعداد افراد مدعی بیکاری در آمریکا طی سه هفته اخیر به ۱۶ میلیون نفر رسید؛ شاخص قیمت تولیدکننده در چین ۵/ ۱ درصد کاهش یافت و در آلمان هم شمار شرکت‌هایی که از دولت فدرال درخواست یارانه کرده‌اند به یک میلیون رسید.

با تعمیق بحران، در مهم‌ترین رویداد، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که ۳/ ۲ تریلیون دلار برای حمایت از بازارها به اقتصاد تزریق خواهد کرد. همین سیگنال سبب شد تا طلا با جهش ۵/ ۲ درصدی سطح ۱۶۹۰ دلاری را هم لمس کند. پوند در مقابل دلار تقویت شد و افت مجدد شاخص دلار به زیر ۱۰۰ واحد در پیشروی طلا تاثیرگذار بود.

عناوین برگزیده