به گزارش می متالز، محمدعلی بخشیزاده، معان فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک در این زمینه گفت: برخی از کلاهبرداران اینترنتی با طراحی صفحه اینترنتی مشابه صفحه اینترنت بانک مورد نظر، به روشهای مختلف مانند پیامک، ایمیل و وبسایتهای نامعتبر، مشتری را به صفحه جعلی اینترنت بانک هدایت میکنند و برخی از مشتریان نیز بدون رعایت ملاحظات امنیتی و دقت نکردن به آدرس صفحه، نام کاربری و رمز عبور خود را در صفحه مذکور وارد و با ارائه ناخواسته این اطلاعات به کلاهبرداران، زمینه برداشت غیرمجاز از سپردههای خود را فراهم میکنند.
وی افزود: در این راستا با هدف جلوگیری از کلاهبرداریهای اینترنتی و افزایش ضریب امنیتی سامانههای بانکداری الکترونیک بانک دی، سرویس «بلیت امنیتی» در سامانههای اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک دی راهاندازی شد که در قالب یک کد بهصورت خودکار برای شماره تلفن همراه ثبت شده مشتری در سیستم ارسال میشود.
بخشی زاده درباره نحوه استفاده از این سرویس گفت: برای کاربران اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک دی در هنگام انتقال وجه بهصورت داخلی، پایا و ساتنا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن همراه مشتری ارسال میشود و مشتری باید این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» در صفحه انتقال وجه، پرداخت قبض یا خرید شارژ وارد کند و صرفا در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام میشود.
بخشی زاده در پایان با تاکید بر اینکه پیششرط ارسال بلیت امنیتی، فعال بودن سرویس پیامک مشتری است، افزود: سرویس بلیت امنیتی برای آن دسته مشتریان حقیقی که از سرویس دریافت پیامکهای بانک استفاده میکنند، فعال شده است و امکان غیرفعالسازی آن برای مشتریان مذکور وجود ندارد.