تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۵۸
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۹۶۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سنگ آهن در ایالت اودیسا هند تحت تاثیر قرنطینه قرار نخواهد گرفت

می متالز - یک مقام ارشد وزارت معادن در ایالت شرقی اودیسا (Odisha) هند به رویترز گفت: حجم تولید سالانه در بزرگترین ایالت تولیدکننده سنگ آهن هند بعید به نظر می رسد که تحت تاثیر تعطیلی ناشی از توقف فعالیت ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرار گیرد.
تولید سنگ آهن در ایالت اودیسا هند تحت تاثیر قرنطینه قرار نخواهد گرفت

به گزارش می متالز، سرپرست مشترک معادن Umesh Chandra Jena گفت: ایالت ا‌ودیسا بیش از نیمی از تولید سنگ آهن هند را به خود اختصاص داده است و در طول سال مالی 2019-2020 تا مارس، 120 میلیون تن تولید داشته است که اندکی بیشتر از تولید 118 میلیون تنی در سال مالی گذشته است.

جنا (Jena) گفت: ما انتظار داریم که در سال مالی 2020-2021 نیز حدود 120 میلیون تن سنگ آهن تولید کنیم. با این حال تحلیلگران انتظار دارند که صادرات هند به عنوان چهارمین تولیدکننده سنگ آهن جهان، در نتیجه تضعیف تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش یابد و تولید در سال مالی 2020-2021 کمتر از سال 2019-2020 باشد.

یکی از تحلیلگران گروه CRU یعنی Atul Kulkarani به رویترز گفت: ما انتظار داریم که تولید اودیسا در سال مالی 2020-2021 بیش از 20 درصد کاهش یابد. این تحلیلگر می گوید انتظار می رود در مجموع کل تولید سنگ آهن هند بیش از 10 درصد کاهش یابد.

با پایان یافتن اجاره نامه معادن، دولت هند بسیاری از معادن سنگ آهن را به مناقصه گذاشت و این روند در فوریه به پایان رسید. برخی متقاضیان برنده شده در این مناقصه ها بیش از دو برابر قیمت پایه تعیین شده توسط دولت را پرداخت نمودند.

این تحلیلگر انتظار دارد که بیشتر معادن این ایالت تا دو ماه دیگر تولید را آغاز نمایند. در اکثر اجاره نامه های جدید تولیدکنندگان فولاد مانند JSW Steel برنده شده اند و این یک تغییر تاریخی قابل توجه در مالکیت معادن هند است چراکه تا پیش از این معدنکاران بیشتر معادن این ایالت را در اختیار داشتند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده