تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۹۶۵۴۸
سرویس خبر : انرژی

بستر فعالیت‌های بخش خصوصی در زمینه صادرات نفتی اصفهان فراهم است

می متالز - سرویس شهرستان‌ها: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از آمادگی این استان برای حضور و فعالیت‌های بخش خصوصی در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی به خارج کشور خبر داد‎.
بستر فعالیت‌های بخش خصوصی در زمینه صادرات نفتی اصفهان فراهم است

به گزارش می متالز، سید حسن قاضی عسکر در حاشیه جلسه توسعه صادرات استان اصفهان گفت: هم اینک امکان صادرات فرآورده‌های نفتی به وسیله بخش خصوصی فراهم است و این بخش می‌تواند با مراجعه به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، نفت گاز، بنزین، گاز مایع و مازوت را خریداری و به کشورهای هدف و مورد نظر صادر کند‎، این بدین معنی است بخش خصوصی می‌تواند در کشورهای دیگر مشتری‌یابی و مواد نفتی داخلی را به بازار هدف و کشور مقصد صادر کند‎.

وی تاکید کرد: اهمیت این مساله از این جهت است که از یک سو بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند و از سوی دیگر می‌تواند باعث افزایش درآمدهای ارزی و ریالی کشور شود‎. ‎

قاضی عسکر افزود: البته مهمترین دستاورد این روش سوق دادن کشور به جلوگیری از خام فروشی و درآمدزایی از طریق فروش محصولات نفتی است‎.

‎معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در این جلسه روال کار توسط مسئولان در حضور نمایندگان بخش خصوصی تشریح و تبیین شد‎.

وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان و همچنین خانه صنعت و معدن و اتاق تعاون در راه معرفی این فرصت به بخش خصوصی و اقدام عملیاتی در این خصوص گام بردارند‎.

‎همچنین مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مسائل و مشکلات را با هدف عملیاتی شدن این طرح احصا کنند و برای آن راهکار عملیاتی ارائه دهند تا هرچه بیشتر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کند‎.

‎وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بخش خصوصی از این مساله استقبال کند و تاکنون ۱۸ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند اما هیچ کدام در استان اصفهان نیستند‎.‎‏ قاضی عسکر گفت: به نظر می‌رسد اطلاع رسانی ناکافی در این زمینه و همچنین برخی مشکلات علت اصلی ورود پیدا نکردن بخش خصوصی استان اصفهان در این حوزه است و امیدواریم با برطرف کردن این مسائل، بخش خصوصی استان نیز به این مساله ورود جدی داشته باشد‎. ‎

هم اینک بیش از ۲۰۰۰ واحد تولید محصولات شیمیایی در استان اصفهان وجود دارد و ‎به گفته مدیر کل گمرک استان اصفهان در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۹ درصد صادرات استان اصفهان متعلق به فرآورده‌های نفتی بوده است‎.‎

عناوین برگزیده