به گزارش می متالز، مدیرکل راه آهن کرمان در حاشیه آغاز این عملیات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این خط ریلی به طول ۴۴ کیلومتر می باشد که در فاز اول ۲۷ کیلومتر ریل گذاری خواهد شد بیان کرد: با اتصال این خط فرعی به این کارخانجات خوراک کارخانه فولاد بوتیا کرمان توسط ریل از ایستگاه جلال آباد به این کارخانه حمل می شود.
"مجید ارجونی" با اشاره به مزیت های حمل ریلی تصریح کرد: حمل ریلی مواد معدنی صرفه جویی سوخت و هزینه و کاهش ترافیک جادهای و کاهش سوانح را به همراه دارد.
ارجونی با بیان اینکه چرخه بهره وری فولاد در شهرستان زرند با اتصال این خط تکمیل می شود افزود: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی بوده به گونه ای که زیرسازی این خط توسط بخش خصوصی و روسازی آن توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.
مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این پروژه خاطرنشان کرد: افراد حاضر در این پروژه با تجهیزات پزشکی و اجرای طرح فاصله گذاری فعالیت دارند.
وی ابراز کرد: روسازی این پروژه از مصوبات سفر مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران به استان کرمان بود که اکنون در حال انجام است.
ارجونی همچنین به خط فرعی ایستگاه راه آهن زرند به مجتمع فولاد فولاد زرند ایرانیان اشاره کرد و گفت: در پی مصوبه سفر مدیرعامل راه آهن به کرمان و تحویل این پروژه پس از یک ماه با تلاش همکاران در اداره کل راه آهن کرمان روسازی این پروژه به مدت یک ماه پس از مصوبه انجام گرفت و اکنون آماده بهرهبرداری است.