به گزارش می متالز، با ایجاد دوباره هلدینگ مترو، درآمدهای مختلف در ساختار مترو در بخشهای ساخت و بهرهبرداری و نیز واگن سازی و مجتمعهای ایستگاهی یکپارچه شده و چنین هلدینگی میتواند بخش عمدهای از هزینههای ساخت و اداره مترو را عهدهدار باشد. در دهه ۸۰ شرکت مادر تخصصی در قالب سه شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی و شرکت واگنسازی تهران وجود داشت، ولی در ابتدای دهه ۹۰ شرایط هلدینگی این مجموعه عملا از هم پاشید و شرکتها هر یک به صورت جداگانه و مستقل زیرنظر معاونت حملونقل فعالیت کردند. از آن پس هماهنگیهای لازم و تعامل زنجیروار در شرکت مترو از بین رفت. از اینرو با اجرایی شدن این اقدام مجموعه مترو دوباره در قالب یک هلدینگ و تحت مدیریت متحد در تعاملی کامل و نزدیکتر با یکدیگر اداره میشود تا بتواند بر اساس شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید» برنامهریزیهای منسجمتری در حوزه ساخت و بهرهبرداری به منظور خدمترسانی هرچه بیشتر به شهروندان تهرانی انجام دهند.