تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۹۷۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست خبری عرضه اولیه شستا عنوان شد:

نقدینگی عرضه‌ اولیه، هزینه ارتقای کیفی طرح‌های توسعه‌ای

می متالز - مدیرعامل شستا گفت:۸۲ شرکت شستا بورسی هستند و بیش از ۸۰ درصد پرتفوی شرکت را شرکت های بورسی تشکیل می‌دهد.
نقدینگی عرضه‌ اولیه، هزینه ارتقای کیفی طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش می متالز، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا در نشست خبری عرضه سهام شستا اظهار کرد: شستا متناسب با برنامه های سال ۹۹ و ارتقای کمیت و کیفیت خدمات خود، طرح هایی درنظر دارد و قصد دارد نقدینگی حاصل از عرضه اولیه در این امور صرف شود.

وی افزود: در عرضه اولیه ۸ درصد به عموم مردم و ۲ درصد به صندوق ها تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل شستا ادامه داد: برآورد می‌شود ۲ میلیون نفر در عرضه اولیه فردا مشارکت کنند و قیمت تعییت شده برای عرصه اولیه شستا از ارزندگی بالایی برخوردار است و برای سرمایه‌گذاری مناسب است..

رضوانی فر خاطرنشان کرد: عرضه اولیه شرکت‌های زیر مجموعه شستا از جمله هلدینگ سیمان تامین، زغال پرورده طبس و تامین سرمایه امین، چوب خزر کاسپین، کاغذ لطیف در دستور کار است.

وی ادامه داد: ۸۲ شرکت شستا بورسی هستند و بیش از ۸۰ درصد پرتفوی شرکت را شرکت های بورسی تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شستا درخصوص سایر عرضه های این شرکت خاطرنشان کرد: برای عرضه شرکت های دیگر شامل زغال پرورده طبس و رایتل و هلدینگ سیمان برنامه‌ریزی شده است.
رضوانی فر بیان کرد: ۲ درصد دیگر از سهام شستا طی روزهای اتی متناسب با شرایط بازار عرضه می‌شود.
وی در مورد بودجه سال ۹۹ گفت: با توجه به تاکید رهبری بر جهش تولید، بودجه تولید شرکت های زیرمجموعه را بالاتر از پیش‌بینی‌های اولیه بردیم.

مدیرعامل شستا ادامه داد: ۷۰ درصد رشد فروش در سال ۹۸ نسبت به سال ۸۷ داشتیم و ۱۸۰ درصد رشد سودآوری داشتیم.
وی افزود: در شرکت اصلی سود خالص ۵ هزار میلیارد تومان بود و بروورد می‌صود در سال مالی ۹۹ به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.
رضوانی فر گفت: در سال گذشته ۸ شرکت عرضه اولیه داشتیم که آخرین آن سیمان ساوه بود.
مدیرعامل شستا درباره برنامه های این شرکت توضیح داد: برنامه اساسی شستا در قالب اصلاح پرتفوی، ادغام، انحلال، بورسی کردن و خرید و فروش سهام جدید است.
وی بیان کرد: منابع حاصله از عرضه اولیه شستا صرف بهبود خدمات به کارگران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی می شود.

رضوانی فر ادامه داد: تنوع سبد سهام شستا ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد و در میان مدت و بلندمدت جزو پرپتانسیل‌ترین سرمایه‌گذاری ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شستا درخصوص عرضه اولیه فردا گفت: در سال گذشته شیرین‌ترین و پربازده‌ترین عرضه های اولیه از سوی شستا انجام گرفت و در مورد عرضه اولیه فردا نیز رفتار سهامداران عمده به همین شکل خواهد بود.

وی بیان کرد: برنامه سازمان تامین اجتماعی برای خروج از بنگاه‌داری و ساماندهی پرتفو، عرضه اولیه شرکت‌ها در بازار سرمایه و تمرکز بر بهینه‌سازی پروژه‌ها و زیرمجموعه ها است و به دنبال ایجاد شرکت جدید نیستیم.
رضوانی فر از افزایش سرمایه خبر داد و گفت: در سال جاری برنامه افزایش سرمایه در شرکت های زیرمجموعه در جریان است و ۴۶۰۰ میلیارد تومان به سرمایه شرکت های فرعی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شستا در این باره ادامه داد: یکی از برنامه های آتی شستا افزایش سرمایه است که بخشی از آن می‌تواند از محل سود انباشته تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: سهامداران عمده حمایت خود را از شستا انجام خواهند داد و نگرانی بابت عرضه حجم مبنا و پاسخ به تقاضا وجود ندارد.

عناوین برگزیده