به گزارش می متالز، جواد نورمحمدی، مهندس ارشد مکانیک کک و زغال واحد 2 با اعلام این خبر، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی و مدیریت نت تجهیزات از 4 اسفند سال گذشته، تعمیرات واگن شرقی واحد 2 آغاز گردید که علی رغم تعطیلی پرسنل روزکار ذوب آهن به علت شیوع بیماری کرونا در سرعت این تعمیرات خللی به وجود نیامد و مطابق برنامه پیش بینی شده با موفقیت انجام شد.
وی افزود: اما با همت و پشتکار شبانه روزی پرسنل, تعمیرات متوقف نگردید و در تاریخ 19 اسفند 98، تعمیرات به پایان رسید و واگن الکتروز شرقی به بهره برداری رسید.
مهندس ارشد مکانیک کک و زغال واحد 2 به مزایای این تعمیرات پرداخت و گفت: نقاط قوت این تعمیرات نوسازی و تقویت شاسی اصلی واگن بود که برای اولین بار صورت گرفت. این واگن اوکراینی از سال 91 مورد بهره برداری قرار گرفته بود و نیاز بود تعمیرات آن انجام شود. این تعمیرات باعث شد طول عمر مکانیزم حداقل به میزان سه سال افزایش یابد.