تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۹۷۴۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در شرایط تحریم صنعت فولاد صورت گرفت؛

افزایش دو برابری صادرات مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

می متالز - مدیر عامل مجتمع فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل از افزایش دو برابری صادرات این مجتمع صنعتی در شرایط تحریمی صنعت فولاد خبر داد.
افزایش دو برابری صادرات مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

به گزارش می متالز، احمد خوروش  گفت: مجتمع فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل در شرایط تحریمی صنعت فولاد کشور توانست صادرات خود را به دو برابر افزایش دهد.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل افزود: نگاه توسعه محورانه و دانش بنیان، رویکردی نهادینه در مجتمع فولاد کویر است و در این راستا در سال گذشته فعالیت های مرتبط با توسعه زنجیره تولید شرکت و همچنین اتصال مجتمع به خطوط ریلی کشور دنبال شد که این اقدامات در سال جدید هم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دنبال می شود.

خوروش ادامه داد: فولاد کویر بزرگترین تولیدکننده میلگرد شاخه و کلاف در کشور است که در حال حاضر ۱۰ درصد از میلگرد ساختمانی کشور را تامین می‌کند و محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر رفع نیازهای مستقیم میلگرد شاخه کشور، نیازهای صنایع وابسته به کلاف‌های فولادی را نیز تامین کرده و زمینه‌ساز افزایش تولیدات صنایع پایین دستی فولاد است.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل به قرار گرفتن این مجتمع صنعتی در لیست ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این مجتمع در بیست و دومین دوره همایش شرکت های برتر ایران که به همت سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد توانست در ارزیابی هیات داوران از میان ۵۰۰ شرکت راه یافته به این همایش، با کسب رتبه ۷۵صاحب این عنوان شود.

خوروش با اشاره به عرضه اولیه سهام این مجتمع در مهرماه سال ۹۸ در تابلوی اصلی بورس کشور اظهار داشت: گسترش ظرفیت های این شرکت ما را بر آن داشت که با تغییر وضعیت از سهامی خاص به سهامی عام، زمینه را برای گسترش و عرضه سهام فولاد کویر به عموم مردم فراهم کنیم که خوشبختانه از زمان عرضه اولیه سهام مجتمع تقاضای خرید سهام روند رو به افزایشی را طی کرد و موجب شد که ارزش این سهام رشد قابل ملاحظه ای را به ثبت برساند. 

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهش تولید اظهار داشت: نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری انگیزه این مجتمع برای افزایش ظرفیت تولید با هدف تامین بهتر نیاز بازارهای داخلی و همچنین صنایع وابسته را مضاعف کرد و با تصمیم اعضای هیات مدیره مجتمع مقرر شد ظرفیت تولید این مجتمع در سال جاری به میزان ۳۰۰ هزار تن افزایش یابد.

خوروش ابراز امیدواری کرد: این افزایش تولید علاوه بر محقق ساختن شعار سال، زمینه اشتغال زایی بیشتر در صنایع فولادی و همچنین ارزآوری برای کشور را فراهم کند.

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل این مجتمع را پیشرو در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: صنعت فولاد بعه نوان صنعت مادر و اساسی در کشور، اهمیت به سزایی در بهبود شاخص های تولید و افزایش قابل توجه تولید محصولات پایین دستی وابسته به فولاد دارد.
خوروش با بیان اینکه تولید محصولات صنعتی مورد مصرف در صنایع پایین دستی از سال ۱۳۹۳ در این مجتمع آغاز شده است، تصریح کرد:  این مجتمع در سال ۱۳۹۵ با تکیه بر توان متخصصان داخلی و کارکنان تلاشگر خود موفق شد بالاترین میزان تولید میلگرد شاخه و کلاف به میزان ۹۴۰  هزار تن در سال را به ثبت برساند.
مجتمع فولاد سپید فراب کویر شهرستان آران و بیدگل با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن فولاد در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد و با فعالیت خط دوم به ظرفیت اسمی ۹۰۰ هزار تن در سال رسید.

عناوین برگزیده