تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۹۷۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واگذاری سهام شستا ظلم مضاعف به جامعه کارگری است

می متالز - دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: واگذاری سهام شستا (شرکت سازمان تامین اجتماعی) ظلم مضاعف به جامعه کارگری است.
واگذاری سهام شستا ظلم مضاعف به جامعه کارگری است

به گزارش می متالز، داوود میرزائی  با بیان این که مدتی است زمزمه‌های واگذاری شستا به گوش می‌رسد، اظهار کرد: جدای از این که به اصل این مهم معترض هستیم اما هرگونه اقدامی مانند واگذاری باید با نظر شاغلین و بازنشستگان جامعه کارگری انجام شود.
وی در خصوص افزایش ناعادلانه افزایش دستمزد کارگران شاغل و عدم رعایت ماده 41 قانون کار از سوی دولت و کارفرما بیان کرد: هنوز مدت زمان زیادی از این اجحاف به حقوق این قشر نمی‌گذرد که به جای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، اقدام به عرضه سهام شستا در بورس کردند.
میرزائی با بیان این که تمامی دارایی‌های تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و از حیطه اختیار دولت خارج است، گفت: هر نوع تصمیم گیری در این خصوص باید از سوی مالکان اصلی آن انجام شود.
وی با اشاره به این که هم اکنون جامعه کارگری با دغدغه‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: این قشر برای احقاق حقوق خود در تعرض به شستا (واگذاری یکجانبه ‌ اموال کارگران در بورس) و افزایش ناعادلانه حقوق و دستمزد امسال بدون رعایت ماده 41 قانون کار به دیوان عدالت اداری شکایت خواهند کرد.
میرزائی با بیان این که  25 تیرماه سالروز تاسیس تامین اجتماعی است، گفت: جامعه کارگری تا آن زمان  سکوت اختیار خواهد کرد و انتظار می‌رود دولت تا آن زمان نسبت به تصمیم شورای عالی کار تجدید نظر کند.

عناوین برگزیده