تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۹۷۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تارنماهای اقتصادی برای کمک‌های مومنانه به کار گرفته شود

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: تارنماهای اقتصادی بهترین راه برای توزیع کمک‌های خیرخواهانه به اقشار آسیب دیده هستند که باید در طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه مورد توجه قرار گیرند.
تارنماهای اقتصادی برای کمک‌های مومنانه به کار گرفته شود

به گزارش می متالز، مهدی بخشنده روز شنبه در جمع مدیران استانی قزوین به منظور هماهنگی جهت دریافت کمک‌های مومنانه، افزود: کالاهای تنظیم بازار و اقلام بهداشتی می‌تواند از طریق تارنماهای اینترنتی بین اقشار آسیب دیده توزیع شود.

وی تاکید کرد: اگر بانک اطلاعاتی مناسبی از نیازمندان در اختیار باشد، به راحتی می‌توان کمک‌های مورد نیاز را به دست آنها رساند و گام‌های بلندی را برای رفع محرومیت در استان برداشت.

بخشنده بر آمادگی فعالان اقتصادی برای مشارکت در کمک‌های مومنانه تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار بسته مواد غذایی با کمک بهزیستی و سازمان حمایت از زندانیان و بسیج بین نیازمندان توزیع شده و در هفته گذشته نیز با راهنمایی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیش از ۱۵۰ تن برنج به دست اقشار آسیب دیده رسید.

این فعال بخش خصوصی، تصریح کرد: تا قبل از اجرای طرح کمک مومنانه، فروش ۲۸ نانوایی در مناطق محروم استان برای اقشار آسیب دیده رایگان شد و در سایر مناطق نیز با شناسایی افراد نیازمند نان رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

بخشنده به تامین مایحتاج افراد آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: افرادی که بر اساس رکود و تعطیلی کسب و کارها شغل و درآمد روزانه خود را از دست داده بودند، مورد حمایت قرار گرفتند که در این میان سربازان متاهل در اولویت بودند.

رییس اتاق بازرگانی قزوین خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کمک مومنانه و رزمایش همدلی باید عملکرد جزیره‌ای را به کنار گذاشت و کمک‌ها را با یک همکاری و انسجام به دست اقشار آسیب دیده رساند.

بخشنده با بیان اینکه امروز نمی‌توان از اقدامات خیرخواهانه شانه خالی کرد، اظهار داشت: افراد توانمند در استان بسیار هستند و در این شرایط، کمک‌های دلخواهانه به یک حرکت همدلانه تبدیل شده که برآینده همه این موارد باید در طرح کمک مومنانه خودنمایی کند.

عناوین برگزیده