تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۹۷۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل و پیشگیری از عرضه کالای قاچاق در راستای تحقق شعار سال

می متالز - آذربایجان شرقی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مهمترین وظیفه ما در تحقق اهداف شعار سال، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی و پیشگیری از عرضه کالای قاچاق، با تشدید اقدامات سلبی و ایجابی است.
ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل و پیشگیری از عرضه کالای قاچاق در راستای تحقق شعار سال

به گزارش می متالز، مقصود رضازاده با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "جهش تولید"، اظهار کرد: اجرای اصول 24 گانه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به ویژه بندهای 19، 22 و23 در صدر اولویت کاری نظارت بازرسی در سال جاری قرار دارد.

وی ادامه داد: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار در کنار شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن و همچنین مدیریت مخاطرات اقتصادی در حوزه بازار از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در سالجاری است.

وی بیان کرد: سیستم نظارتی سازمان صمت دوشادوش نظام تولیدی کشور فعال بوده و به عنوان نهادی ناظر در کنار تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی سلامت اقتصادی همواره بر تمام ابعاد تولید، توزیع و خدمات نظارت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، رضازاده اضافه کرد: هرگونه اخلال در فرآیند تولید، توزیع و مصرف سبب اختلال در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال خواهد شد.

وی از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، ایجاد کمبود کاذب در بازار، نادیده گرفتن برخی استانداردها و کاستن از کیفیت کالا، ایجاد اختلال در عرضه به موقع و منظم برخی کالاها در بازار، تغییر شکل ظاهری و یا کوچک کردن حجم بسته بندی یا کاهش وزن و حجم محتوای آن، ازجمله عوامل موثر در اختلالات اقتصادی کشور است.

عناوین برگزیده