تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۹۷۶۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد گمرکات استان کرمانشاه ۱۴۹ درصد افزایش یافت

می متالز - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: گمرکات استان سال گذشته ۷۵۰ میلیارد و ۶۸۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۹۱ ریال درآمد داشتند که کسب این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۴۹ درصد افزایش داشته است.
درآمد گمرکات استان کرمانشاه ۱۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، خلیل حیدری روز شنبه ، از رشد ۹۹ درصدی واردات در سال ۹۸ از طریق گمرکات استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در سال گذشته ۷۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۲۶ دلار به وزن ۳۳ هزار و ۲۵۷ تن در سال گذشته از طریق گمرکات استان وارد کشور شد.

او با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۹ کشور وارد می‌‏شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۴۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۰۴ دلار کالا به وزن ۲۴ هزار و ۹۴۶ تُن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: در مدت یاده شده کشور چین با ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۰۷ دلار کالا به وزن یک هزار و ۴۲۴ تن و کشور کره جنوبی با ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۱۶ دلار کالا به وزن ۲۸۴ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، تلمبه های گریز از مرکز برای مایعات و تایربادی نو از کائوچو برای اتوبوس و باری اعلام کرد.

وی، همچنین آلومینیوم به صورت کار نشده غیرممزوج، ماشین برای بالانس کردن قطعات مکانیکی، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات، اجزا و قطعات ماشین آلات و دستگاه‌ها برای کارکردن روی خمیر کاغذ یا مقوا، مخلوط هیدروکربورهای بودار، ماشین‌ها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خرد کردن و سائیدن را از دیگر اقلام وارداتی به استان ذکر کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

عناوین برگزیده