تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۹۷۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار ویژه میانه:

زمینه برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش معادن و کشاورزی مهیاست

می متالز - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به پهنه بندی شهرستان از لحاظ معادن و تولید محصولات کشاورزی و باغی مانند سیب بیش از ۲۰۰ تن با کیفیت در شهرستان از آماده بودن زمینه برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در حوزه معدن و کشاورزی خبر داد.
زمینه برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش معادن و کشاورزی مهیاست

به گزارش می متالز، محمدرضا مشایخی در جلسه ای با حضور مدیر کل صنعت، تجارت و معدن استان، خواستار تسریع در صدور جواز تبدیل ریخته گری به شمس فولاد شرکت معدن کاران کانی حدید شده اضافه کرد: با تکمیل این مجتمع فولادی شاهد تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر در فاز اولیه خواهیم بود.

وی نیاز شهرستان به ایجاد صنایع تبدیلی و کنسانتره در آینده به لحاظ قطب شدن شهرستان میانه در تولید سیب را مهم خواند.

مشایخی همچنین خواستار طی مراحل بهره برداری از معدن پرلیت در شهرستان شده گفته در استارت اولیه برای ۶۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا مهمترین نیاز شهرستان در امر پیشگیری را افزایش تولید دستکش یکبار مصرف با توجه به پروتکل جدید و باز شدن اصناف کم خطر عنوان نموده خواستار رفع این نیاز و کمک در تقویت واحدهای تولیدی ماسک، مواد ضدعفونی و الکل شد.

مهدی اسماعیلی منتخب مردم شهرستان میانه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ظرفیت ها و پتانسیل های بالای شهرستان را در زمینه معادن،صنعت، محصولات کشاورزی و باغی مهم شمرده و لزوم توجه خاص به استعدادهای با ارزش منطقه را یادآور شدند.

ایشان با اشاره به برخی آمارهای مقایسه ای شهرستان باسایر شهرستان های استان در زمینه صنایع ومعادن،خواستار جبران عقب ماندگی های گذشته شهرستان شدند.

وی شهرستان میانه را یکی از قطب های مهم تولید و عرضه سیب و برنج باکیفیت استان مطرح نموده و به راه اندازی صنایع تبدیلی و برند شدن محصولات تولیدی و تقویت بنگاه های زودبازده در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید کردند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه بر اولویت بحث کروناو تامین کمبودها در این راستا تاکید کرده گفت: استان آمادگی تامین نیازهای شهرستانی و یا تامین منابع مالی آنها را دارد.

امین زاده از رفع مشکل واحدهای تولید مواد ضدعفونی با ارائه تمهیداتی خبر داده گفت: در تولید ماسک با تامین مواد اولیه خودکفا شده ایم و ۱۰ هزار دستکش نیز در بین واحدهای مختلف شهرستان توزیع شده و در مورد دستکش لاتکس نیز شاهد پخش آن در بیمارستانها از سوی شبکه غذا و دارو هستیم و با خرید از یک واحد تولیدی دستکش در ارومیه سهمی برای شهرستان میانه نیزراختصاص خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به شناسایی اولویتها و سرمایه گذاریها در سطح استان بنا بر پر شدن ظرفیت به هیچ طرح فولادی جدید تسهیلات ارائه نخواهد شد اما با تهیه چشم انداز صنعت، معدن ورتجارت شهرستان و اولویتهای لازم می توانیم حمایتها و تسهیلات بانکی را به این سمت سوق دهیم.

امین زاده با بیان اینکه ۴۶ درصد صادرات و گردش نقدینگی استان از مسیر صنعت و معدن استان می گذرد افزود: با حذف نفت این میزان به ۹۰ درصد می رسد.

وی در پایان از آمادگی استان برای کمک در تنظیم بازار و کالاهای مورد نیاز خبر داده و گفت: در حال حاضر نیز در بحث میوه شب عید تا آخر فروردین شاهد توزیع در بین مردم خواهیم بود.

منبع: مهرصبا
عناوین برگزیده