به گزارش می متالز، سید مصطفی داودی در جلسه شورای اداری که با حضور معاونین و رؤسای ادارات و گروهها برگزار شد، ضمن گرامی داشت سال جهش تولید و تبریک سال جدید به اهم فعالیت های اداره کل پرداخت و گفت: در سال گذشته مجموع تخلیه و بارگیری در راه آهن یزد ۲۱ میلیون و 400 هزار تن بود که همواره تلاش اداره کل بر این است که با بازاریابی و جذب بارهای ریل پسند روند رو به رشدی داشته باشد.
مدیر کل راه آهن یزد خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته از سوی مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران مقدار 18 میلیون و 600 هزار تن به بارگیری و مقدار 7 میلیون 300 هزار تن به تخلیه بار در سال 99 به ناوگان ریلی راه آهن یزد اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد، اتصال ۴ شرکت در منطقه اردکان به شبکه ریلی، رشد قابل توجه ای در بارگیری خواهد داشت که همواره مورد توجه مدیران ستادی و اداره کل است و پیش بینی میشود با احداث 18 کیلومتر خط، مقدار ۵ میلیون تن به میزان بارگیری و تخلیه منطقه یزد اضافه شود که در این راستا با تلاش و پیگیری مستمر و مجدانه، امیدواریم در نیمه اول سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.
داودی اظهار داشت: با همت و تلاش مسوولین ستادی و اداره کل، ۱۰۰ کیلومتر از محور خط دوم بافق - زرین شهر در این اداره کل مورد بهره برداری قرار گرفت که در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به یزد و قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تامین نقدینگی، امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد به بهره برداری رسیدن کل پروژه در محدوده یزد باشیم.
مدیر کل راه آهن یزد به اقدامات و اولویتهای حوزه فنی و زیربنایی از قبیل پروژه ها، ارتباطات و علائم، ساختمان و خط اشاره کرد و افزود: از اولویتهای مهم در سال جاری، تحویل محور رخش- گاریزات، اجرای طرح اصلاحی و علائمی کردن ایستگاه چادرملو، طرح توسعه ایستگاه بیشه در طرح زیربنایی مسیر بیشه در- چغارت و بهره برداری از سوله تعمیرات لکوموتیو راه آهن یزد است که باید با همکاری همه حوزههای اداره کل این مهم تحقق یابد.
وی گفت: استان یزد با تولید نزدیک به 4 میلیون تن کاشی در سال، یکی از قطبهای تولید کاشی در کشور است که امیدواریم با رایزنیهای صورت گرفته سهم قابل توجه ای از حمل کاشی از طریق ناوگان ریلی صورت پذیرد.
وی ادامه داد، به منظور تحقق برنامه های ابلاغی از سوی ستاد در گام نخست راهکارهای مناسب و تحلیل دقیقی پیرامون برنامه سال 99 و شیوه تحقق آن از سوی مسوولین اداره کل ارائه شود تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را بررسی و در جهت پیشرفت و توسعه حمل و نقل ریلی بیش از پیش گام برداریم.