تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۹۸۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت و تجارت قم:

۲۲۱۷ واحد صنعتی در قم فعال است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آخرین آمار ۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری ۴۹هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال در این استان فعال است.
۲۲۱۷ واحد صنعتی در قم فعال است

به گزارش می متالز، محمود سیجانی روز دوشنبه،‌ بیان کرد: با این حجم سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی فعال در قم برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: انواع محصولات لاستیک، پلاستیک و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، چسب، کفش و دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم‌مصرف، انواع موتورسیکلت، لوازم‌خانگی، قطعات خودرو، صنایع غذایی و سلولزی و بسته‌بندی و صنایع معدنی همچون آهک، سیمان، منگنز و آجرنسوز ازجمله تولیدهای استان است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون خوشه‌های صنعتی فرش، کفش ماشینی، سنگ، مبلمان، چوب و سوهان در قم فعال است و خوشه‌های پسته، انگشترسازی، پوشاک، سیمان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی به‌زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

سیجانی گفت: در سال گذشته ۲۴ واحد صنعتی و معدنی راکد و غیرفعال با اشتغال ۲۴۰ تن در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی، صنایع معدنی و برق و الکترونیک فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۹۸ میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدا تولید به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار و وزن  ۲۹۰ هزار تن بود که عمده کالاهای صادراتی قم را محصولات فلز، مواد پلاستیکی، مفتول مسی، ماشین‌آلات و  وسایل مکانیکی، فرآورده‌های غلات و اسنک، الیاف مصنوعی و محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، کفش، آلومینیوم و مصنوعات آن و عمده کشورهای هدف صادراتی را عراق، هند، ترکیه، افغانستان، امارات، ویتنام، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان و چین تشکیل داده بود.

وی ادامه داد: صنعت در قم به دنبال توسعه و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های خود برای رونق بیشتر اقتصادی است اما در کنار این موضوع به اهمیت استانداردهای زیست‌ محیطی نیز توجه دارد و بر همین اساس رویکرد مسئولان استان حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری در خصوص استقرار صنایع پیشرفته و پاک در شهرک‌های صنعتی قم است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده