تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۹۸۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
75 ریال سود در خزانه این سیمان ساز؛

«ستران» سودده شد

می متالز - سال 98 برای «سیمان تهران» با سود به پایان رسید و تلخی زیان سال قبل اندکی تلطیف شد.
«ستران» سودده شد

به گزارش می متالز، صورت های مالی سال 98 شرکت «سیمان تهران» بر روی کدال نشست و مشخص شد که برای هر سهم 217 ریال سود ساخت؛ در حالی که در سال 97 متحمل زیان 75 ریالی شده بود.

بر اساس این گزارش، علت اصلی سودده شده این شرکت سیمانی، افزایش 40 درصدی درآمدهای عملیاتی است. مقدار فروش با افزایش کمتر از 100 هزار تنی به بیش از 2.6 میلیون تن رسید و به موجب افزایش نرخ فروش محصولات، درآمدهای عملیاتی به 4 میلیون و 619 میلیارد ریال صعود کردند.

از سوی دیگر، «ستران» موفق شد هزینه های خود را کنترل کند و با افت هزینه هزینه حمل و نقل و انتقال، شاهد کاهش 20 درصدی هزینه فروش، عمومی و اداری هستیم. به علاوه، سایر هزینه های عملیاتی ناشی از هزینه های جذب نشده در تولید با کاهش 9 درصدی مواجه شدند.

ضمن کنترل هزینه مالی 550 میلیارد ریالی هر ساله، 340 میلیارد ریال از محل درآمد سرمایه گذاری ها ناشی از فروش سهام «سهگمت» و «سیلام»، در حساب ها نشست تا رقم سود خالص به 380 میلیارد ریال برسد.

مشکل بزرگ «ستران» وام های دریافتی بابت ترمیم خطوط تولید و افزایش بازدهی است؛ مانده تسهیلات مالی تا پایان سال 98 بالغ بر 2886 میلیارد ریال است.

یکی از زمین های این شرکت فاقد کاربری است و اکنون در حال انجام مطالعات تکمیلی و گرفتن مجوز در خصوص تغییر کاربری هستند.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده