تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۹۸۴۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فلزات اساسی دوباره در بازار جهانی جان گرفت + جدول

می متالز - پس از برگشت دوباره برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها به فعالیت دوباره به ویژه در کشور چین، قیمت فلزات جهانی را افزایش داد.
فلزات اساسی دوباره در بازار جهانی جان گرفت + جدول

به گزارش می متالز، امروز قیمت انواع فلزات اساسی در بازار بورس لندن منتشر شد. بازار بورس لندن مبنای قیمت‌گذاری فلزات اساسی در بازارهای جهانی است و قیمتی که اینجا کشف می‌شود، به عنوان پایه قیمت‌ها در دیگر بازارها لحاظ می‌شود. جدیدترین قیمت‌ها به این شکل است:

بررسی گراف قیمتی فلز آلومینیوم نشان می‌دهد که قیمت این فلز در یک ماه گذشته پرنوسان و کاهشی بوده و از 1536 دلار به 1443.5 دلار سقوط کرده است. قیمت این فلز طی 8 روز گذشته اگرچه با شیب تندی افزایش یافته، اما دوباره این به روند کاهشی تبدیل شده است. 

بررسی روند قیمت فلز مس هم نشان می‌دهد قیمت این فلز در یک ماه گذشته کاملاً صعودی بوده و از 4 هزار و 617 به 4 هزار و 994 افزایش یافته است. 

و همچنین بررسی قیمت فلز روی هم نشان می‌دهد قیمت این فلز یک ماه گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده و از 1814 به 1876 دلار در هر تن افزایش یافته است. 

به نظر می‌رسد پیش از این قیمت فلزات اساسی با شیوع کرونا با افت شدید قیمت مواجه شدند، اما به نظر می‌رسد در روزهای اخیر شیب این قیمت‌ها افزایش یافته که دلیل آن می‌تواند برگشت برخی شرکت‌های اقتصادی به فعالیت دوباره باشد.

نقش چین در این میان که توانسته ویروس کرونا را مهار کند و شرکت‌های بیشتری فعالیت دوباره را آغاز کرده‌اند، می‌تواند بسیار پررنگ باشد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده