تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۹۸۸۱۲
سرویس خبر : محیط زیست

پلمپ ۴معدن آلاینده محیط زیست در آمل

می متالز - ۴معدن شن و ماسه در آمل به علت آلوده سازی محیط زیست پلمپ شد.
پلمپ ۴معدن آلاینده محیط زیست در آمل

به گزارش می متالز، رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت:  4 معدن شن و ماسه این شهرستان به علت آلوده سازی محیط زیست پلمپ شد.

وحید رضائیان با اشاره به اینکه پساب این معادن به صورت مستقیم به رودخانه هراز هدایت می شد که مورد اعتراض و شکایت ساکنان پایین دست قرار داشت افزود: کارشناسان محیط ‌زیست پس از بازدید و تایید موضوع، با اخذ مجوز قضایی، این معادن آلاینده محیط زیست را تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمپ کردند.
وی بابیان اینکه بر اساس مقررات زیست محیطی، این دسته معادن حتی پس از رفع مشکلات زیست محیطی در صورتی که بار دیگر مرتکب تخلف شوند برای همیشه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد، همچنین از ارائه اخطار زیست محیطی این هفته به چند معدن دیگر این شهرستان خبر داد.

به گفته رضائیان؛ بازرسان این اداره پس از بازدید از تعدادی معادن شن و ماسه نزدیکی رودخانه هراز، متوجه شدند که 4معدن از این تعداد بعضی بدون رعایت شرایط تولید و شست و شوی مواد معدنی، آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند.
وی، رعایت نشدن مقررات زیست محیطی در معادن حاشیه رودخانه هراز را باعث آلوده سازی این رودخانه و تهدید سلامت ساکنان اطراف و پایین دست دانست و با هشدار به تبعات بی توجهی به این موضوع، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلوده ساز برای محیط زیست موضوع را به ماموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.
در شهرستان آمل بیش از 40واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.

عناوین برگزیده