تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۹۸۸۳۵
سرویس خبر : انرژی

ایران به ونزوئلا از طریق هوایی مواد پالایشگاهی رساند

می متالز - خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ونزوئلایی گزارش کرد که این کشور مواد پالایشگاهی را از ایران دریافت کرده که به آغاز واحد کراکینگ کاتالیزور پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز که برای تولید بنزین ضروری است، کمک می‌کند.
ایران به ونزوئلا از طریق هوایی مواد پالایشگاهی رساند

به گزارش می متالز، این محموله به منزله مرحله جدیدی از همکاری میان دو کشور عضو اوپک است که تحت تحریم های آمریکا قرار دارند و تولید و صادراتشان در سال های اخیر از این تحریم‌ها متاثر شده است.

ارلینگ روخاس، نایب رئیس پالایش و پتروشیمی وزارت نفت ونزوئلا رسیدن این محموله هوایی را از طریق توییتر اعلام و از حمایت ایران تشکر کرد.

ونزوئلا به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری و عدم انجام فعالیت های تعمیراتی و تحریم های آمریکا که سواپ نفت در برابر بنزین را دشوار کرده است، با کمبود شدید بنزین روبروست.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، ژانویه سال گذشته نفت این کشور را هدف تحریم قرار داد.

طبق آمار فلایت رادار ۲۴، هواپیمایی متعلق به ماهان ایر که از تهران پرواز داشت در فرودگاه لاس پیدراس در شبه جزیره پاراگوآنا در غرب ونزوئلا نشست که کوردون در آنجا واقع شده است. واشنگتن ماهانه ایر را در سال ۲۰۱۱ هدف تحریم قرار داد.

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد