تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۹۹۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو:

صادرات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو به ۷۵ میلیون دلار رسید

می متالز - مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: صادرات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو تا پایان سال گذشته به ۷۵ میلیون دلار رسید.
صادرات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو به ۷۵ میلیون دلار رسید

 

به گزارش می متالز، آرش یوسف زاده، مجموع صادرات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو را تا پایان سال گذشته، ۷۵ میلیون دلار دانست و اظهار کرد: در سال ۹۸، شاهد صدور ۲۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در این منطقه بوده ایم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ واحد صنعتی طی سال گذشته در منطقه گفت: همچنین طی سال گذشته شاهد فعالیت ۱۵ واحد معدنی و صدور ۱۴ فقره پروانه اکتشاف در استان بودیم.

یوسف زاده از صدور هفت فقره پروانه بهره برداری معدنی طی سال گذشته در این منطقه خبر داد و گفت: در این میان دو فقره پروانه بهره برداری برای مرمریت سیاه بوده که در رده سنگ های تزیینی بی نظیر بوده و توانسته در مدت زمان کمتر از یکسال سهم قابل توجهی از بازارهای خارجی را به خود اختصاص دهد.

سرمایه گذاری خارجی ۳۴ میلیون دلار در بخش صنعت و معدن ماکو

وی با اشاره ای به میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش صنعت و معدن منطقه آزاد ماکو گفت: در سال گذشته دو هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۳۴.۶۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو این میزان سرمایه گذاری را منجر به اشتغالزایی ۷۴۰ نفر دانست.

وی ارزش به روز سرمایه گذاری تحقق یافته در بخش صنعت منطقه آزاد ماکو در پایان سال ۹۸ را بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال داخلی و ۱۲۹ میلیون دلار خارجی از کشورهای چین، هند، کانادا و ترکیه دانست.

یوسف زاده در خصوص میزان سرمایه گذاری در بخش معدن نیز گفت:  از ابتدای شکل گیری، منطقه آزاد ماکو تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه معدن محقق شده که منجر به اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ نفر شده است.

وی سهم سال ۹۸ را از این مقدار ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۲۳۷ نفر دانست.

منبع: بازار
عناوین برگزیده