تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۹۹۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

فعالیت اصناف کم‌خطر منوط به اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: آغاز فعالیت و بازگشایی اصنافی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در لیست مشاغل کم‌خطر قرار دارند، منوط به ثبت‌نام و اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت است.
فعالیت اصناف کم‌خطر منوط به اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت است

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز دوشنبه افزود: مهلت ثبت‌نام این دسته از مشاغل در سامانه سلامت تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است و در صورت رعایت نکردن این مهم، واحد صنفی هنگام مراجعه بازرسان پلمب می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، تمام بازارهای مسقف، پاساژها، مجتمع‌های تجاری، مراکز بازی و تفریحی، باشگاه‌های ورزشی، سینماها و مراکز فرهنگی همچنین اصنافی مانند رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و هتل‌ها جزو مشاغل پرخطر و پرریسک، محسوب شده و تا اطلاع بعدی، تعطیل هستند.

فغفوری با بیان اینکه اصناف استان زنجان همکاری مطلوبی با اجرای این طرح دارند، گفت: یکی از مجتمع‌های تجاری شهر زنجان روز شنبه /۳۰ فروردین/ اقدام به بازگشایی کرده بود که پلمب شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده مجدد فعالیت مشاغل پرخطر، باز هم پلمب می‌شوند ضمن اینکه پلمب این دسته از واحدهای صنفی در صورت رفع محدودیت فعالیت نیز فک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه صورت گرفته است، افزود: در صورت هرگونه تغییر در مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا نسبت به فعالیت مشاغل، اطلاع‌رسانی لازم توسط ستاد استانی و از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود.

استان زنجان بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی دارد که ۲۳ هزار واحد آن مربوط به شهرستان زنجان و ۱۷ هزار در سایر شهرستان‌ها است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد