تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۹۹۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی استان:

تمرکز بر منابع بانکی برای تامین نقدینگی صنایع سمنان کارساز نیست

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: منابع و تسهیلات بانکی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان کارآمد نیست و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور به منظور تحقق شعار سال یعنی جهش تولید به فکر منابع و راهکارهای دیگری باشند.
تمرکز بر منابع بانکی برای تامین نقدینگی صنایع سمنان کارساز نیست

به گزارش می متالز، علی اصغر جمعه‌ای روز یکشنبه افزود: برنامه‌ریزان و مسوولان باید برای تامین مسائل مالی تولیدکنندگان واقعی به منظور جهش تولید و رونق اقتصادی راهکارهای متفاوتی پیدا کنند و تنها به تسهیلات بانکی، آن هم با قوانین دست و پاگیر آن، اکتفا نشود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی غیر از مباحث بانکی، برای جبران کمبود نقدینگی راهکار دیگری ارایه نمی کنند، تصریح کرد: شرایط تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، به ویژه برای تامین منابع مالی این واحداها مطلوب نیست و صنعتگران استان سمنان را بدهکارتر می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بالا بودن نرخ سود، کوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهیلات، قوانین دست و پا گیر نظام بانکی و طلب وثیقه های سنگین رمق تولید را از صنعتگران استان گرفته است.

وی تحقق شعار سال را نیازمند ملزوماتی برشمرد و افزود: جهش تولید به دنبال رونق تولید آمده است و عملیاتی شدن این شعار و راهبرد نیازمند ابزارهایی همچون بازنگری و اصلاح قوانین و مقرارات و تسهیل امور است که کمتر مدنظر بخش اجرایی کشور است.

جمعه‌ای با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، تاکید کرد: اقتصاد از این بحران متاثرشده است و با گذشت ۲ ماه از آغاز بحران در کشور بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی راکد مانده و ممکن است تا مدتی ادامه یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  یادآور شد: با توجه به شرایط حاکم، باید حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان علاوه بر جبران این رکود، در راستای برنامه‌های توسعه ای در این بخش مدنظر باشد.

بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد