تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۹۹۴۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ادغام بانک‌ها در ایستگاه پایانی:

۲ بانک تا پایان اردیبهشت تابلوی "سپه" می‌زنند

می متالز - حداقل دو بانک از مجموع بانک‌ها و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح به طور رسمی به بانک سپه ملحق می شوند.
۲ بانک تا پایان اردیبهشت تابلوی "سپه" می‌زنند

به گزارش می متالز، طبق شنیده‌ها تا چند هفته دیگر رسما اثری از نام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، موسسه کوثر، بانک حکمت ایرانیان و قوامین در کشور نخواهد بود و تمامی این بانک‌ها باید تحت نام "بانک سپه" به مشتریان خدمت‌رسانی کنند.

 

۲۴۰۰ شعبه بازبینی می‌شوند

بر همین اساس، بسیاری از شعب در ماه‌های آینده بازبینی شده و طبق شایعاتی که رسیده، بسیاری از شعب جمع‌آوری شده و حتی قرار بوده که مدیران و کارکنان این بانک‌ها حتی بازخرید شوند؛ بر اساس آمارها، بانک انصار دارای ۶۳۴ شعبه، مهر اقتصاد ۷۰۰ شعبه، حکمت ایرانیان ۲۰۵ شعبه و قوامین نیز ۸۰۰ شعبه را در سطح کشور دارا هستند.

با کسب مجوز از مراجع ذیربط تا پایان اردیبهشت‌ماه حداقل دو بانک از مجموع بانک‌ها و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح به طور رسمی به بانک سپه ملحق می شوند.

 

تعیین تکلیف نهایی زیرمجموعه‌ها

از سوی دیگر، عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد نیز در خصوص ادغام‌ها گفت: شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح ۲۸۵ شرکت هستند که بانک سپه باید با اجرای راهکارهای انحلال، ادغام، واگذاری و ادامه فعالیت، این شرکت‌ها را تعیین تکلیف کند.

 

برگزاری مجمع برای اتمام کار بانک‌های نظامی

همچنین مدیرعامل بانک سپه نیز از مراحل پایانی این ادغام خبر داده و آنکه تمام ارکان آماده برگزاری مجمع نهایی ادغام بانک‌ها هستند.

عناوین برگزیده