تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۹۹۵۴۷
مدیر کل راه‌آهن آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

مسافر مشکوک به کرونا نداشتیم/ استرداد بلیط بدون دریافت جریمه

می متالز - ارسلانی گفت: مسافر ورودی و خروجی از تبریز مشکوک به کرونا نداشتیم، با توجه به کاهش مسافران طرح استرداد بلیط در راه‌اهن اجرایی می‌شود،البته استرداد بلیط بدون دریافت جریمه خواهد بود
مسافر مشکوک به کرونا نداشتیم/ استرداد بلیط بدون دریافت جریمه

به گزارش می متالز، ارسلانی مدیرعامل شرکت راه‌آهن آذربایجان‌شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تغییر سیاست‌های شرکت راه آهن در پی شیوع کرونا اظهار داشت: در سال ۹۸ بیش از ۱۹۳رام قطار ورودی و خروجی در استان تردد کردند.

وی گفت: امسال باتوجه به شیوع کرونا فقط ۱۰درصد ظرفیت را عملیاتی کردیم، با توجه به کاهش مسافر به علت رعایت موارد بهداشتی فقط 61 رام از ناوگان ریلی استان فعال شدند، در این میان، پروتکل‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از کرونا در ناوگان ریلی استان با تمامی شرایط رعایت می‌شود. کلیه میهمانداران از ماسک و دستکش حتما استفاده می کنند

مدیر کل راه‌آهن استان خاطرنشان کرد: مسافر ورودی و خروجی از تبریز مشکوک به کرونا نداشتیم، با توجه به کاهش مسافران طرح استرداد بلیط در راه‌اهن اجرایی می‌شود،البته استرداد بلیط بدون دریافت جریمه خواهد بود. متاسفانه برخی از مردم به علت نگهداری بلیط تا آخرین روز به یکباره به شعبات استرداد مراجعه کردند که باعث مختل شدن امور شد ولی مشکلی در جهت تامین نقدینگی استرداد بلیط نداریم.

ارسلانی با بیان اینکه کسری در حمل و نقل بار وجود ندارد یادآور شد: برای تامین گندم مورد نیاز استان ناوگان باری خطوط ریلی از بنادر جنوبی کشور اقدام به بارگیری کردند، 2 مرکز رسمی بار در استان موجود است که حتی بارها هم ضدعفونی می‌شوند.

وی با اشاره به ارتباطات کالایی با همسایگان گفت: مرز رازی از طرف کشور ترکیه بسته شده بود که با رایزنی مسوولان، از 14 اسفند ماه فعالیت خود را از سر گرفت، در حدود 250 درصد افزایش ورود و خروج بار در استان داشتیم به طوریکه روزانه 150 واگن ریلی تبادل بار در استان انجام می‌شود که سعی داریم این آمار را به 200 برسانیم.

عناوین برگزیده