تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۹۹۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۸.۷ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

می متالز - رییس گمرک مهاباد گفت: سال گذشته هشت میلیون و ۷۱۵ هزار دلار انواع کالا در قالب ۲۰۹ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شد.
بیش از ۸.۷ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

به گزارش می متالز، احمد احمدی روز سه‌شنبه افزود: این مقدار صادرات از لحاظ ارزش و تعداد اظهارنامه‌های صادراتی به ترتیب ۴۷ و ۵۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سیمان، محصولات لبنی، فرش، آبگرمکن و کلُر آب به ترتیب بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد در یک سال گذشته بود.

وی اظهار داشت: از مجموع محصولات صادر شده بیش از ۹۰ درصد به کشور عراق و مابقی نیز به سایر کشورهای همسایه غربی بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶۷ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۱۲۵ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

رییس گمرک مهاباد بیان کرد: لوازم یدکی خودرو و لاستیک، پوشاک، لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

احمدی یادآور شد: در سال گذشته یک هزار و ۹۲۳ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده است که ۳۸ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می‌دهد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

عناوین برگزیده