تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۹۹۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند ترخیص کالا از گمرک پیام البرز بررسی می شود

می متالز - دبیر شورای تحول قضایی استان البرز با بیان اینکه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ستادهای مختلفی در قوه قضائیه تشکیل شده است ،گفت: یکی از موارد مطرح شده در این ستادها مربوط به فرودگاه پیام و روند طولانی و نامتعارف ترخیص کالا از گمرک این فرودگاه است که باید مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.
روند ترخیص کالا از گمرک پیام البرز بررسی می شود

به گزارش می متالز، حسین اعظمی چهاربرج عصر یکشنبه در بازدید از منطقه اقتصادی فرودگاه پیام و نشست بررسی مشکلات این مجموعه با اشاره به اجرای طرح تحول قضایی در استان البرز افزود: این منطقه 2 ویژگی دارد که می تواند در تحقق شعار سال موثر باشد که یکی ظرفیت گمرکات و بحث واردات و صادارات کالا از این منطقه است که می‌تواند خطر قاچاق را به عنوان یکی از عوامل آسیب‌رسان به تولید در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای این منظور در هفته‌های آتی از فرآیندهای واردات و ترخیص کالا بازدید به عمل خواهد آمد تا ضمن شناسایی عوامل مخل در سرعت‌دهی با قصورهای احتمالی در این مسیر برخورد قضایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از بهترین مناطق استان به منظور حمایت و ایجاد رونق تولید است متذکر شد: تحقق این هدف، نیازمند ایجاد کارگروه تخصصی است و دادگستری استان مترصد است از همه ظرفیت‌های خود بدین منظور استفاده کند و علاوه بر حمایت، در خصوص مانع تراشی‌های احتمالی دستگاه ها برای ایجاد رونق تولید در این منطقه ورود خواهد کرد.

دبیر شورای تحول قضایی استان البرز گفت: دادگستری استان البرز مترصد است از همه ظرفیت‌های خود برای رونق منطقه اقتصادی پیام استفاده کند و علاوه بر حمایت، در خصوص مانع تراشی‌های احتمالی دستگاه ها برای ایجاد رونق تولید در این منطقه ورود خواهد کرد.

اعظمی چهاربرج معاون قضایی دادگستری استان البرز بیان داشت : یکی از محورهای مهم این طرح کمک به رونق تولید با حمایت های قضایی است که در کمیته تخصصی و به ریاست دادستان مرکز استان پیگیری می شود.

وی افزود: اولین برنامه هشت محوری طرح تحول قضایی، حوزه اقتصاد است و امسال که مقام معظم رهبری سال 1399 را به نام «سال جهش تولید» نامگذاری کردند فعالیت‌های این کمیته با توجه به این نامگذاری، افزایش یافته و متحول خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری استان البرز با اشاره به ظرفیت های متعدد دستگاه قضایی استان گفت: رییس کل دادگستری استان به عنوان رییس شورای قضایی البرز اختیارات گسترده ای دارد که می‌تواند در رفع موانع راهگشا باشد کما اینکه می توان از ظرفیت‌های قضایی کشوری از جمله هیئت مقررات زدایی  استفاده کرد که از طریق دادستان کل کشور قابل پیگیری است.

وی متذکر شد: کلیه اقدامات انجام شده در احیای منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام و ایجاد رونق تولید در آن در دیگر مناطق کشور به عنوان تجربه موفق اجرایی خواهد شد.

عناوین برگزیده