تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۹۹۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

65 متخلف اقتصادی در آستارا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از 15 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه جاری در قالب طرح نظارتی نوروزی را دو هزار و 825 مورد از واحدهای صنفی توزیعی، خدماتی و تولیدی عنوان کرد که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به نانوایی‌ها، میوه و خواربارفروش‌ها است.
65 متخلف اقتصادی در آستارا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

به گزارش می متالز، محسن آهنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری در قالب طرح نظارت نوروزی، دو هزار و ۸۲۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی، خدماتی و تولیدی شهرستان آستارا صورت گرفته که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه در قالب این تعداد بازرسی، ۶۵ متخلف اقتصادی شناسایی و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: برای این تعداد پرونده، ۷۹۶ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۶۰ ریال جریمه از سوی تعزیرات حکومتی صادرشده که متخلفان ملزم به پرداخت آن هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا بیشترین تخلفات اقتصادی را مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه صورت‌حساب دانست و افزود: بازرسی از واحدهای صنفی باهدف تنظیم بازار و اصلاح نظام توزیع عادلانه صورت می‌گیرد.

آهنی تعداد گشت‌های مشترک طی یک ماه گذشته را ۳۲ مورد از واحدهای عرضه‌کننده میوه و تره‌بار، فرآورده‌های گوشتی، پوشاک، نانوایی و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی دانست و افزود: گشت‌های مشترک با همکاری شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی، آموزش‌وپرورش، اتاق اصناف، تعزیرات، فرمانداری و اماکن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدت‌ یادشده به ۴۳ مورد شکایات و گزارش‌های مردمی واصله به ستاد خبری این اداره رسیدگی شده است، تصریح کرد: مردم هرگونه تخلف اقتصادی را با شماره ۱۲۴ به بازرسان واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند تا در اسرع وقت با متخلفان اقتصادی برخورد شود.

عناوین برگزیده