تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۴۸۳
کد خبر: ۱۰۰۰۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس طارم قزوین ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: معدن مس طارم سفلی قزوین هم اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشته و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
معدن مس طارم قزوین ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، مرتضی علیخانی روز سه‌شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت معدن مس طارم سفلی در دفتر معاونت اقتصادی استانداری قزوین افزود: مشکل اصلی این معدن تامین نیروی برق بود که تامین آن از سوی برق منطقه‌ای زنجان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: معدن مس طارم باید سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسید، اما افتتاح آن به علت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین شیوع بیماری کرونا به سال جاری موکول شد.
علیخانی معدن مس طارم را یکی از اصلی‌ترین طرح اقتصاد مقاومتی استان قزوین دانست و تاکید کرد: دفتر ریاست جمهوری با جدیت پیگیر شروع به کار این معدن بوده و از تمام ظرفیت‌ها برای رفع موانع و مشکلات این معدن استفاده می‌کند.
این مسوول خاطرنشان کرد: تاکید استان قزوین به سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت معدن مس طارم، استفاده حداکثری از نیروهای کار محلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این نشست گفت: شرکت برق امروزه از هر واحد تولیدی که برای اشتغال جوانان پای کار آماده است، با جدیت حمایت می‌کند و از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.
معدن مس طارم سفلی، دومین معدن مس کاتدی کشور بعد از کرمان با ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزار تن مس در سال سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد تومانی برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.

عناوین برگزیده