تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۰۱۱۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نیازمند افزایش عمق بازار برای ماندگاری "نقدینگی"

می متالز - باید دید که آیا بازار سرمایه طی روز‌های آتی، قادر به شکستن این مرز یک میلیون واحدی هست یا خیر.
نیازمند افزایش عمق بازار برای ماندگاری "نقدینگی"

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در بررسی بازار سرمایه گفت: پیش بینی از روند شاخص در این برهه از زمان با در نظر داشتن متغیر‌های سیاسی و اقتصادی و نوسانات آن‌ها، امری دشوار به نظر می‌رسد. 


این کارشناس بازار سرمایه به چند ویژگی برای پیش بینی کلی بازار اشاره و عنوان کرد: فضای اقتصادی کشور که به واسطه کرونا و تحریم‌ها در وضعیت مناسبی قرار نگرفته و فشار‌های سنگین اقتصادی و بودجه‌ای نیز به کشور وارد می‌شود. 


وی ادامه داد: از سویی دیگر درآمد‌های ارزی کشور نیز به شدت تحت‌الشعاع قرار گرفته و تحقق بودجه نیز در هاله‌ای از ابهام است. 


قدرتی در خصوص ورود شاخص به کانال یک میلیون واحدی گفت: با توجه به نظر تحلیل‌گران نیاز بوده تا حجم معاملات افزایش یافته و سهام مابین خریداران و فروشندگان دست‌به‌دست شود تا شاید حجم عرضه‌ها به صورتی روان افزایش یابد. 


وی افزود: از سوی دیگر، باید کمی منتظر ماند و دید که آیا بازارسرمایه طی روز‌های آتی قادر به شکستن مرز یک میلیون واحدی می‌شود یا اینکه بازار در همین محدوده باقی خواهد ماند. 


مدیرعامل کارگزاری آوانوین خاطرنشان کرد: امیدواریم که این اتفاق رخ دهد و پیش‌بینی می‌شود که بازار رشد خود را حداقل تا ۶ماهه ابتدایی سال ادامه دهد.

عناوین برگزیده