تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۸۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازاری تخصصی‌تر با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره سبدگردان هیوا گفت: یکی از روش‌هایی که می‌توان بازار سرمایه پویاتر و فعال‌تری داشت، افزایش تنوع ابزار‌ها در این بازار است. راه‌اندازی صندوق‌های بخشی هم به تخصصی‌تر کردن معاملات در بازار کمک کرده و هم اینکه افراد با سلایق مختلف را جذب خود می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قدرتی رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا ضمن تاکید بر مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی که نوعی از صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی است، بیان کرد: یکی از روش‌هایی که می‌توان بازار سرمایه پویاتر و فعال‌تری داشت، افزایش تنوع ابزار‌ها در این بازار است.

وی با بیان اینکه افزایش تنوع محصولات علاوه بر افزایش دامنه افراد فعال و درگیر در بازار به عمق‌بخشی و جلوگیری از تلاطمات و نوسانات در بازار سرمایه کمک می‌کند، افزود: یکی از بهترین ابزار‌هایی که طی سال‌های اخیر با کمک مسوولان سازمان بورس ایجاد و رو به گسترش و افزایش است، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم افراد کمتر آگاه در بازار سرمایه است.

قدرتی در ادامه اظهار داشت: این صندوق‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌توانند افراد بسیاری که تخصص لازم برای حضور مستقیم در بازار سرمایه را ندارند، جلب کنند.

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا در ادامه عنوان کرد: فاقد تنوع بودن این صندوق‌ها نمی‌توانست درخواست و سلیقه‌های افراد را پوشش دهد؛ بنابراین با ایجاد صندوق‌های بخشی، این امکان به سرمایه‌گذاران تخصصی داده شده که در یک صنعت خاص که مدنظرشان است سرمایه‌گذاری و وارد بازار سرمایه شوند.

وی تصریح کرد: با بهرمندی از این صندوق‌ها، سهامدار بخش بزرگی از پرتفوی خود را به صنعت خاصی اختصاص می‌دهد؛ بنابراین هر صـندوق بخشی باید بر روی یک صنعت تعریف شده و اساسنامه خود را تنظیم کند.

قدرتی در پایان یادآور شد؛ به نظر می‌رسد صندوق‌های بخشی می‌توانند بخش قابل توجهی از معاملات روزانه بازار را به خود اختصاص دهند که این کار هم به تخصصی‌تر کردن معاملات در بازار کمک کرده و هم اینکه افراد با سلایق مختلف را جذب خود می‌کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده