تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۲۱۶۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان همدان اعلام کرد؛

افتتاح صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای نخستین‌بار در غرب کشور

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان همدان از افتتاح صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای نخستین‌بار در غرب کشور در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «احمد شانیان» مدیرکل صمت استان همدان، در ستاد دانش بنیان این استان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: تمامی صنایع استان در غالب عارضه‌یابی طرح‌های صنعتی با همکاری بسیج مهندسان و دانشگاه آزاد پایش شده که خیلی از مسائل در ستاد تسهیل رفع شده است.

وی با اشاره به توانمندسازی واحد‌های R&D صنایع، تصریح کرد: در صدور پروانه‌های واحد‌های R&D رشد ۷۰ درصدی داشتیم.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به هوشمندسازی معادن کشور، خاطرنشان کرد: انفجار به‌وسیله پلاسما برای نخستین‌بار در کشور در استان همدان اتفاق افتاده و باسکول‌های الکترونیکی و هوشمندسازی معادن نیز در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه صنایع غذایی و ساخت و تولید به صورت ممتد ادامه دارد، بیان کرد: تور‌های صنعتی برای ارتباط با صنعت و دانشگاه و پارک علم و فناوری برگزار شده است.

شانیان همچنین گفت: شهرک صنعتی های‌تک همدان فعال شده و در حال حاضر خیلی از واحد‌ها به پروانه بهره‌برداری رسیده‌اند و به فکر توسعه این شهرک هستیم.

توسعه ۵۰۰ هکتاری شهرک های‌تک همدان در دستور کار

در این مراسم، «مصطفی حقیقی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز با تاکید بر اینکه توسعه ۵۰۰ هکتاری شهرک صنعتی های‌تک همدان در دستور کار است، گفت: شهرک های‌تک همدان با مساحت ۵۰ هکتاری تنها شهرک های‌تک فعال کشور است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۰۲۰ واحد فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان داشتیم که از این تعداد، ۱۱ واحد فن‌آور محور و دانش‌بنیان بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه امروز ۱۴۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد، بیش از ۲۰۰ واحد فن‌آور تولید و دانش‌بنیان هستند.

وی با تاکید بر حمایت از واحد‌های دانش‌بنیان، تولید دانش‌بنیان را محور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و یادآور شد: ۱۸۰ واحد که ابتدای دولت در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند، در شرف بهره‌برداری قرار دارند.

حقیقی همچنین گفت: شرکت شهر‌های صنعتی استان همدان در زمینه استقرار واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی توانسته رتبه دوم کشور را کسب کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده