تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۲۸۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تصمیم‌های غیرمسوولانه و اهالی نجیب بورس

می متالز - مسوولین باید بدانند که در مقابل تشویق مردم به حضور در بازار سرمایه و پرهیز از ورود به بازار‌های مخرب موازی، باید فضای مناسب و درستی برای سرمایه گذاری‌ها تعریف کنند، تصمیمات غیرمسوولانه و مخرب، صدمات جبران ناپذیری به مردم، بازار سرمایه و ثروت عمومی جامعه وارد خواهد کرد.
تصمیم‌های غیرمسوولانه و اهالی نجیب بورس

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین در بررسی وضعیت بازار گفت: به نظر می‌رسد که ناهماهنگی، تصمیمات لحظه‌ای و غیرمسوولانه و بدون در نظر گرفتن تبعات در دولت و سازمان بورس موج می‌زند و اثرات این تصمیمات لحظه‌ای بر دارایی، سرمایه و اعتماد مردم که بزرگترین ثروت کشور محسوب می‌شود، لطمه وارد خواهد کرد.


وی تصریح کرد: تصمیمات هفته اخیر در خصوص لغو دارا دوم، اختلاف بین وزارت نفت و صنعت در خصوص این صندوق، فروش نابهنگام و غیر مسوولانه "سهام‌عدالت" از سوی برخی از کارگزاری‌ها بدون درنظر گرفتن شرایط و در نهایت بازگشایی غیرحرفه‌ای و شاید از روی نیت صنعت پالایشگاهی علیرغم قول و قرار‌ها و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، همگی ضربات سنگین و غیرقابل جبرانی بر اعتماد عمومی و بازار سرمایه ایجاد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مسوولین باید بدانند که در مقابل تشویق مردم به حضور در بازار سرمایه و پرهیز از ورود به بازار‌های مخرب موازی، باید فضای مناسب و درستی برای سرمایه گذاری‌ها تعریف کنند، تصمیمات غیرمسوولانه و مخرب، صدمات جبران ناپذیری به مردم، بازار سرمایه و ثروت عمومی جامعه وارد خواهد کرد.

قدرتی خاطر نشان کرد: برخی تصمیم‌های اخذ شده توسط سازمان بورس نظیر بازگشایی بدون اطلاع‌رسانی پالایشگاهی ها، کاهش میزان اعتبار افراد به زیر ۱۰ درصد، اجبار و اقدام فروش صندوق‌ها برای سهام و رساندن به حد نصاب ۵ درصد، همگی فشار زیادی را به بازار سرمایه ایجاد کرد.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین اضافه کرد: لازم است افراد در سازمان بورس در خصوص اینکه آیا قصد و نیتی برای جلوگیری از رشد سهام و افت بازار سرمایه دارند یا نجات دادن مردم برای یک سرمایه گذاری امن ومطمئن در بورس، پاسخگو باشند

عناوین برگزیده