تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۰۱۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بعد از چندین روز سیر صعودی بدون توقف :

بورس نفس کشید و مقبول کارشناسان شد/ جبران افت شاخص با بازگشایی شستا

می متالز - بورس بعد از چندین روز سیر صعودی، بالاخره نفس کشید تا مقبول کارشناسان باشد ولی بازگشایی نماد شستا منجر به جبران افت ۱۰۸۵ واحدی و رشد ۱۰۰۸ واحدی در دقایق ابتدایی شد.
بورس نفس کشید و مقبول کارشناسان شد/ جبران افت شاخص با بازگشایی شستا

به گزارش می متالز، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام مثبت آغاز به کار کرد و برخی نمادها که از روز گذشته فشار فروش داشتند با عقب نشینی خریداران در ابتدای بازار همراه شدند.

به طوری که افزایش عرضه ها، صف خرید نمادهای بزرگ صف و ورود نمادهای کوچکتر به محدوده های منفی با نزدیک شدن شاخص به محدوده یک میلیون واحدی همزمان با اثر عواملی چون هیجان و احساسات زودگذر تازه واردها، اختلال در سیستم معاملات و ... درنهایت منجر به افت 1085 واحدی دماسنج بازار سرمایه شد.

این رویداد شاید برای تازه واردان خوشایند نبود اما برای کارشناسان و تحلیل گران، رضایت بخش بود. چرا که بازار سهام بعد از چندین روز سیر صعودی که موجب نگرانی هم شده بود با روند نزولی قیمت ها و شاخص روبرو شد تا ضمن برگشت بخشی از تعادل ، قادر به نفس کشیدن باشد .

به این ترتیب در نتیجه اثر منفی شرکت های بزرگی چون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، مپنا ، تاپیکو، همراه اول، سرمایه گذاری غدیر، کشتیرانی و...، دماسنج بازار سهام شاهد افت اندک و معامله بیش از 15.7 هزار میلیارد تومان در بورس و 5.5 هزار میلیارد تومان در فرابورس شد.

اما این پایان راه نبود و با بازگشایی نماد شستا بعد از پایان معاملات (پس از پاسخ به سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی و از 13:10) و اثر مثبت دو هزار و 507 واحدی بزرگترین هلدینگ چند رشته ای ایران،  شاخص با اضافه کردن هزار و 424 واحد از نیمه کانال 980 هزار تایی هم عبور کرد.

با این اوصاف همین که سیر نزولی قیمت سهام برخی شرکت های بزرگ و شاخص بعد از مدت های مدید رخ داد، می تواند نشانه کوچکی باشد از برگشت تعادل، معقول شدن رفتارها، کاهش حرص و آزها و صد البته نگرانی از سقوط قیمت ها.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده