به گزارش می متالز، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه هم اکنون فولاد مبارکه با 100 دانشگاه در کل کشور قرارداد دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت فولاد مبارکه در مرکز ایران قرار دارد، در بخش بهینه سازی مصرف توانسته با همکاری دانشگاه ها در مصرف آب به الگوی بهینه ای دست پیدا کند که در سطح جهان به عنوان بنچ مارک مطرح شود.
مهدی نقوی با بیان اینکه در شرکت فولاد مبارکه مطالعاتی در زمینه ژئوتکنیکی انجام شده است، افزود: در بهینه سازی مصرف انرژی هم اقدامات موثری انجام شد. همچنین از توان علمی دانشگاه ها برای بومی سازی تجهیزات استفاده شد تا جایی که توانستیم در سال گذشته تنها در یک پروژه 30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم.
او با تاکید بر اینکه مرکز نوآوری تحول دیجیتال صنعت فولاد محلی برای ایده پردازی و حل مشکلات خواهد بود، تصریح کرد: اینجا قرار نیست فولاد مبارکه شرکتی تاسیس کند، بلکه قرار است ایده ها به سمت تجاری شدن پیش بروند.
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه نیازهای شرکت فولاد مبارکه در سایت این شرکت اطلاع رسانی شده اند، تصریح کرد: سال گذشته نیز در سه رویداد نوآورانه، نیازهای شرکت اعلام شده که توانستیم از دانش دانشگاه ها استفاده کنیم.
نقوی با تاکید بر اینکه در بخش تحول دیجیتال مرکزی در دانشگاه تهران تاسیس شده و برای توسعه محصول مرکزی در دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شده است، افزود: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه طی اقداماتی تمام نیازها شرکت را به صورت محوری برای تامین داخلی شدن پیش می برد.
او درباره استراتژی تبدیل شرکت فولاد مبارکه به شرکتی تکنولوژ، اظهار کرد: در حال حاضر فرایند فراتکنولوژ را برای تمام بخش های صنعت فولاد داریم که بخش ماشین آلات تا پایان سال افتتاح می شود.
مرکز نوآوری تحول دیجیتال صنعت فولاد، روز 13 خرداد افتتاح شد، این مرکز دیجیتال با همکاری دانشگاه تهران و معاونت فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده و قرار است که استارت آپ های زیادی در این مرکز مستقر شوند. در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور مرکزی راه اندازی کرده است که می تواند در صنعت فولاد نقش موثری داشته باشد، به طور کلی هدف از راه اندازی مراکز نوآوری در صنعت فولاد بهرهمند از ظرفیت دانشگاه ها و استفاده از توانمندی آنهاست.