تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۰۹۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک خراسان شمالی:

صادرات خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش یافت

می متالز - مدیرکل گمرک خراسان شمالی با بیان اینکه صادرات این استان ۲۵ درصد افزایش یافت، گفت: طی سال گذشته ۵۸ میلیون دلار از این استان صادرات داشته ایم که در مقایسه با سال ۹۷، ۲۵ درصد افزایش داشته است.
صادرات خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، «جواد جعفری» اظهارکرد: بین آمار گمرک و همچنین صمت در خصوص بحث صادرات اختلافی وجود دارد چراکه برنامه آمار سازمان صمت از کارت های صادر کننده ای که  توسط اتاق بازرگانی صادر شده، به دست می آید.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی افزود: برخی از فعالان بخش اقتصادی این استان که دارای کارت بازرگانی هستند از سایر استان ها  صادرات انجام می دهند که اگر این آمار را هم به میزان صادرات استان اضافه کنیم، میزان صادرات بیشتر خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه برخی از بازرگانان به جای اینکه از  این استان بحث صادرات داشته باشند به علت های مختلفی از سایر استان‌ها فعالیت می کنند که آمار صادرات هم از همان استان اعلام می‌شود.

جعفری بیان کرد: متاسفانه سال گذشته چند شرکت خصوصی که هر ساله صادرات داشتند از این حوزه خارج شدند این در حالی است که  پارسال نسبت به سال گذشته آن ۲۵ درصد افزایش صادرات داشته ایم اما متاسفانه برخی از شرکت‌ها  نتوانستند به  فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: بیشتر محصولات باغی استان و همچنین صنایع دستی این استان از سایر استان‌ها صادر می شود و باید تلاش کنیم که کالاهای این استان برای بحث صادرات از خود این استان خارج شود .

وی گفت: اگر کالاهای این استان از گمرک استان صادر شود، ارزش افزوده  هم دارد و در بخش کشاورزی و صنایع دستی از اهمیت دو چندانی نیز برخوردار است.

عناوین برگزیده