تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۱۰۲۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست از استاندار برای توسعه معادن گلستان

می متالز - رییس شورای اسلامی گلستان از استاندار این استان خواست تا تمهیدات لازم برای توسعه معادن زغال سنگ شرق گلستان به منظور بهره وری و اشتغال بیشتر اندیشه شود.
درخواست از استاندار برای توسعه معادن گلستان

به گزارش می متالز، شورای اسلامی استان در ایران به عنوان عالی‌ترین شورا در هر استان وظیفه قانون‌گذاری ندارد بلکه شورایی مشورتی - نظارتی است و از نمایندگان شوراهای شهرستان در همان منطقه تشکیل می‌شود.

رییس شورای اسلامی گلستان در این جلسه با بیان برخی مشکلات استان اظهار کرد: سالانه بیش از ۷ میلیون تن زغال سنگ در گلستان و عمدتا در سه شهرستان آزادشهر، رامیان و مینودشت استخراج می شود ولی زغال شویی در استان دیگری صورت می گیرد که با تغییر این روند و ایجاد خط شوینده در منطقه می‌توان اشتغالزایی بیشتری ایجاد کرد.

علیرضا رجنی گفت: احداث راه آهن گنبد - آزادشهر - شاهرود در جهش توسعه و آبادانی منطقه موثر است به همین دلیل قاطبه مسوولان و مردم منطقه بویژه در شرق گلستان برای اجرا و تکمیل آن لحظه شماری می‌کنند.

عضو شورای آزادشهر با یادآوری جغرافیای این شهر بیان کرد: توسعه خطوط ارتباطی شهرستان آزادشهر در کرویدور غرب - شرق گلستان و نقطه اتصال به سمنان می تواند به افزایش تردد و تقویت اقتصاد منطقه منجر شود از همین روی توجه هرچه بیشتر مجموعه استانداری به این منطقه را انتظار داریم.

وی تعریض و توسعه میدان جمهوری آزادشهر برای روان شدن ترافیک به منظور سهولت دسترسی مسافران و رفاه مردم منطقه را خواستار شد.

در این جلسه دیگر اعضای شورای اسلامی استان گلستان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

اشتغال پایین در مینودشت علیرغم توانمندیهای اقتصادی این شهرستان، نیمه تمام ماندن آب بند ۵ هکتاری شهرستان گالیکش پس از ۱۰ سال و خام فروشی توتون تولیدی گلستان که از مرغوب ترین نوع این محصول در کشور است؛ دیگر مسائل و مشکلات مطروحه بود. 

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: دسته بندی درست و پیگیری دقیق مشکلات و درخواست‌های مردمی می‌تواند موجب شتاب بخشی در رفع معضلات شهرستان‌های استان باشد.

هادی حق شناس افزود: شورای اسلامی استان بدلیل تعامل با شوراهای دیگر و ارتباط نزدیک با مردم می تواند در انعکاس درست مشکلات نقش بسزایی داشته باشد و به همین دلیل برقراری جلسات فصلی و یا در بازه زمانی کمتر با حضور مدیران می تواند کارساز باشد.

وی در نظر گرفتن دیدگاه شوراها در بودجه ریزی منطقه‌ای را هم موثر بیان و اظهار کرد: شورای اسلامی استان می تواند با معرفی نماینده یا نمایندگانی در جلسات طرح بودجه حضور یافته و نظرات خود را بیان و پیگیر موضوعات مرتبط باشد.

عناوین برگزیده