تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۱۱۰۳۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر اداره صمت اسدآباد مطرح کرد:

افتتاح سومین کارخانه کنسانتره اسدآباد در انتظار دریافت تسهیلات

می متالز - مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد گفت: سومین کارخانه کنسانتره شهرستان در مراحل نهایی خود قرار داشته و برای بهره برداری و افتتاح در انتظار اخذ تسهیلات ۱۶ میلیارد تومانی است.
افتتاح سومین کارخانه کنسانتره اسدآباد در انتظار دریافت تسهیلات

افتتاح سومین کارخانه کنسانتره اسدآباد در انتظار دریافت تسهیلات

به گزارش می متالز، رحیم قربانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار، فرماندار شهرستان و رئیس سازمان صمت استان هم اکنون پرونده دریافت تسهیلات این واحد تولیدی به مرکز ارسال شده که امیدواریم هر چه سریع تر اخذ تسهیلات این واحد صنعتی به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه کنسانتره گلدره با نام شایان صنعت کانسار به عنوان سومین کارخانه کنسانتره شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال به همراه خواهد داشت.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر یک واحد کارخانه کنسانتره نیز در منطقه حسن آباد امام با تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن و یک واحد کارخانه کنسانتره دیگر در بهمن دره شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای یک واحد شرکت موضعی و توزیعی گاز مایع (شرکت صفا گاز) با سهمیه ماهیانه ۳۲۰ تن است، گفت: این سهمیه توسط عاملان توزیع در تمام نقاط شهرستان از جمله شهر و روستا توزیع می شود که به صورت ماهیانه توسط اداره صمت، شرکت نفت و اداره استاندارد مورد بازرسی و بررسی قرار می گیرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در ادامه تعداد عاملان توزیع سیگار شهرستان را ۱۵ مورد اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر از این تعداد عامل پنج مورد فعال و ۱۰ عامل غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای بیشترین تعداد عامل توزیع سیگار سهمیه در استان همدان است، اضافه کرد: بازرسی از سیگارهای دریافتی عاملان به صورت روزمره انجام می گیرد و تمامی سیگارهای خریداری شده در زمان بازرسی فک پلمب شده تا از فروش عمده آن جلوگیری شود.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه سبوس دامی اتحادیه دامداران شهرستان اسدآباد به صورت شناور و حدوداً بین ۸۰ تا ۱۳۰ تن به صورت ماهیانه است، اظهار کرد: این مقدار سبوس توسط اتحادیه دامداران و بین دامداران اسدآباد توزیع می شود که مدارک و مستندات آن برای راستی آزمایی و بررسی به این اداره ارسال شده و در صورت تأیید به استان ارجاع و در صورت وجود مشکل به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد اداره صمت شهرستان در حوزه فرش و مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر در حوزه فرشبافی و خیاطی، تشکیل پرونده برای ۳۰ نفر پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی، برگزاری دو دوره کلاس های آموزشی رشته فرشبافی، معرفی افراد توانمند برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی فرش دستباف، پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به فرشبافان مستقل، پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به پشتیبانان رشته فرش و خیاطی، ۸۰۰ مورد بازرسی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی فرش و برگزاری مسابقه تندبافی فرش در سطح شهرستان از اهم عملکرد این اداره است.

قربانی با بیان اینکه سال گذشته ۷۸۴ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهرستان توسط واحد آرد و نان و سامانه جامع انبارهای اداره صمت انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها ۶۳ پرونده با عناوین کم فروشی، گرانفروشی، بهداشتی و تعطیلی غیرمجاز به تعزیرات معرفی شده اند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ فقره بازرسی مشترک توسط اداره صمت شهرستان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا انجام گرفته است، گفت: برنج، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع سیگار و ... می توان از اهم کشفیات در بازرسی های مشترک سال گذشته است.

عناوین برگزیده