تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۱۰۸۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

حل مشکل اشتغال بخش طارم با استفاده از ظرفیت معدن مس

می متالز - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال در منطقه باید از موقعیت ویژه اقتصادی معدن مس طارم استفاده کرد.
حل مشکل اشتغال بخش طارم با استفاده از ظرفیت معدن مس

به گزارش می متالز، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری بخش طارم که در شهر سیردان برگزار شد، با اشاره به بازدید از روستاها و مناطق عشایری این بخش اظهار کرد: بعد از ۴۰ سال نخستین بار است که این تعداد از مسوولان استان قزوین به این منطقه آمده‌اند.

وی اضافه کرد: این نشان می‌دهد طارم به دلیل نجابت و مظلومیت خودش کمتر داد خودش را به گوش ما رسانده است و به همان اندازه هم بار مسوولیت مدیران و مسوولان را سنگین می‌کند، محرومیت این منطقه بسیار بالا است و به همان اندازه که جاده آسفالت دارد، جاده‌های روستایی خاکی هم دارد. 

نماینده مردم قزوین اظهار کرد: وقتی در این منطقه توفیق خدمت جهادی داشتم شاهد مشکلات بسباری بودم و چه بسا بیمارانی که  به خاطر وضع جاده و نبود امکانات، پیش از رسیدن کمک پزشکی یا پیش از رسیدن به مراکز پزشکی بدرود حیات گفتند. 

وی با اشاره به اینکه موضوع احداث راه، انشعاب گاز و نیز بهبود دسترسی به تلفن همراه و اینترنت جزو اولویت‌های طارم است، بیان کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال در منطقه باید از موقعیت ویژه اقتصادی معدن مس طارم استفاده کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه معدن مس طارم در آینده به یک قطب صنعتی تبدیل می‌شود، اظهار کرد: امروز می‌توان مطالعه برای صنایع وابسته مس را آغاز کرد و این صنایع را به این سمت آورد.

محمدبیگی اظهار کرد: مدیرعامل معدن مس برای تأمین نیروی کار از مردم طارم درخواست کرده و استقبال مطلوب نشده، این موقعیت ویژه را جدی بگیرید و به اهالی این منطقه که به محمودآباد و شهرک دانش رفتند بگویید بازگردند و در توسعه این معدن کمک کنند.

وی حل مشکلات زیربنایی طارم را افقی نزدیک دانست و افزود: مشکل آب و برق و گاز هم به مرور زمان و باپیگیری مسؤولان درست می‌شود، چرا که ما وظیفه داریم به عهد خود با مردم عمل کرده و موانع و مشکلات را از پیش روی آنها برداریم.

محمدبیگی عنوان کرد: مشکل گازرسانی روستاهایی که گاز ندارند را از سوی وزیر نفت پیگیری کردیم و این پیگیری ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده قزوین برای حل مشکلات کشاورزان و ذخیره آب این منطقه نیز پیشنهاد داد دو سد دهقانه رود و بورمانک دوباره در دستور کار قرار گیرد.

عناوین برگزیده