تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۱۱۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی:

همپایه سازی صنعتی راهبردی برای تحقق جهش تولید است/ پیاده سازی مولفه های تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم ضرورت دارد

می متالز - مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی، بیان کرد: برای تحقق جهش تولید یکی از راهبردها همپایه سازی صنعتی است که روشی برای رسیدن به سطحی از کیفیت و استاندارد است و کشورهای رقیب به آن دست یافته اند.
همپایه سازی صنعتی راهبردی برای تحقق جهش تولید است/ پیاده سازی مولفه های تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم ضرورت دارد

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/168098/IMG_0111.JPG

به گزارش می متالز، ابوالفضل کیانی بختیاری با بیان این مطلب، در این همایش افزود: همپایه سازی صنعتی ضمن جبران عقب ماندگی ها موجبات پیشی گرفتن را هم فراهم می آورد که در صنایع با اصالت بالا و چرخه عمر طولانی همچون صنعت خودرو، فولاد، نساجی، دارو و ... امکانپذیر است.

وی ادامه داد: راهبرد دیگر استفاده از جهش در صنایع با اصالت کم و چرخه عمر کوتاه و ارزش افروده بالا همچون صنایع پیشرفته، تراشه های حافظه، تلفن همراه،بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مواد پیشرفته و ... می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی الزامات مشترک جهش تولید در کشورهای توسعه یافته را شامل فرهنگ صنعتی بعنوان زیربنای تولید، تغییر و اصلاح ساختارها، سیاست ها، قوانین و مقررات؛ تولید دانش بنیان با تمرکز بر ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار عنوان نمود.

کیانی بختیاری یادآور شد: کشورهای در حال توسعه علاوه بر تلاش برای الگو برداری از راهبردهای کشورهای صنعتی از روش های دیگری همچون پیوند تفکر و اقدام در صنعت، مردمی کردن تولید و اقتصاد با الگوهای صحیح خصوصی سازی؛ فرهنگ کمال گرایی و تعالی صنعتی و همچنین تقویت باور به محصولات و برند های داخلی و بومی خود استفاده کرده اند.

 

ضرورت پیاده سازی مولفه های تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم

وی با بیان این نکته که آینده از آن کسب‌وکارهایی است که دیجیتالی شده‌اند، اضافه کرد: جهش تولید به کمک پیاده سازی مولفه های تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم امکان تحقق دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مدل تعالی دیجیتال پرداخت و در خصوص ویژگی های آن بیان کرد: مدلDE پتانسیل تحول در تجارت دیجیتال را بر اساس تحلیل رویکردها و مدلهای مختلف جهانی تحول دیجیتال ارزیابی می کند و در هر حوزه معیارهایی را تعیین می کند که پتانسیل تحول دیجیتال را نشان می دهد.

کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: این مدل برتری دیجیتالی تجارت سازمان ها را تعیین می کند و یک مدل باز است ، به این معنی که در کنار معیار های موجود ، شرکت ممکن است موارد دیگری را نشان دهد که می تواند در موفقیت تحول دیجیتال تأثیر بگذارد.

 

5 حوزه اصلی در مدل تعالی دیجیتال

وی در ادامه 5 حوزه اصلی در مدل تعالی دیجیتال را شامل سطح استراتژی؛ سطح ارزش آفرینی؛ سطح شایستگی های دیجیتال؛ سطح فرهنگ سازمانی و رهبری تغییرو سطح سیستم های مدیریت چابک و دیجیتالی شده عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان تاکید کرد: مدیرانی که نتوانند گذشته را به یاد آورند، محکوم به تکرار آن هستند و مدیرانی که تدارک آینده را نبینند، به اسارت در جبر آینده محکوم هستند.

کیانی بختیاری گفت: اینکه مترصد فرصت ها باشیم، خوب است، اما گاهی باید یک قدم فراتر رفت و فرصت ها را ساخت و برای تغییر پارادیم توسعه حداقل باید سه مولفه استعداد، زیر ساخت فناورانه و پذیرش یا روامداری وجود داشته باشند.

عناوین برگزیده