تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۱۷۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زیان پرو ناشی از تعطیلی فعالیت معدنی

می متالز - پروژه‌های معدنی طلا و مس پرو ممکن است در فصل سوم سال جاری، به فعالیت کامل برگردند؛ تعطیلی سراسری در این کشور باعث وقفه‌های چشم‌گیر و افت شدید درآمد صادراتی شده بود.
زیان پرو ناشی از تعطیلی فعالیت معدنی

به گزارش می متالز، پرو دومین کشور بزرگ تولیدکننده مس و روی در جهان است؛ موسسه مهندسین معدنی پرو (IIMP) در روز 27 مِی برآورد کرده است که این کشور شاهد زیان 4 تا 5 میلیارد دلاری ناشی از تعطیلی مربوط به کروناویروس باشد.

تولید مس معدنی پرو در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 27 درصد کاهش داشت، اما با بازگشایی تدریجی معادن در ماه مِی، ممکن است برآوردهای IIMP به معنی افزایش کندتر تولید در ادامه سال باشد. 

چند معدن اصلی از جمله Antamina  Cerro Verde و لاس بامباس به دلیل محدودیت‌های داخلی پرو، در ماه‌های گذشته مجبور به تعلیق تولید شده بودند. اما معدن Antamina یکی از آخرین معادنی بود که در روز 28 مِی از بازگشایی 80 درصدی ظرفیت خبر داد؛ گفتنی است که در اواخر ماه آوریل، تست کروناویروس برای نزدیک به 200 نفر از کارکنان این معدن مثبت شده بود.

گروه بین‌المللی مطالعات مس (ICSG) پیش‌بینی تولید مس معدنی پرو را 300 هزار تن نسبت به برآورد قبلی کاهش داد و دلیل آن را تاثیر کروناویروس عنوان کرد.

شاخص تعرفه ذوب کنسانتره مس CIF آسیا - اقیانوسیه در روز 22 مِی در حدود 51.60 دلار بر تن (5.16 سنت بر پوند) ارزیابی شد، در حالی که در هفته پیش از آن برابر با 49.60 دلار بر تن (4.96 سنت بر پوند) بود. با وقفه‌های عرضه ناشی از همه‌گیری کروناویروس، تعرفه‌های نقدی، در سطح بسیار پایین‌تری از مبنای سالانه 62 دلار بر تن (6.2 سنت بر پوند) قرار گرفته است که در نوامبر 2019 معین شده بود.

عناوین برگزیده