تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۵۳۵۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تصویب توسعه معدن مس «لاس‌بامباس» در پرو

‌می‌متالز - شرکت «ام ام جی» علی‌رغم اعتراضات جاری از سوی جوامع بومی محلی، مصوبه توسعه معدن مس «لاس‌بامباس» خود را از وزارت انرژی و معادن پرو دریافت کرده است.

به گزارش می‌متالز، این معدن متعلق به شرکت چینی «ام ام جی» واقع در منطقه جنوبی آپوریماک پرو، از زمان شروع عملیات‌های خود در سال ۲۰۱۶، برانگیزنده اعتراضات و انسداد‌های جاده‌ای بوده که گاهی باعث توقف فعالیت آن شده است.

«ام ام جی» در بیانیه خود عنوان کرد: مصوبه توسعه برای گود چالکوبامبا و زیرساخت‌های مرتبط با آن خواهد بود و انتظار می‌رود با اجرای عملیات توسعه، تولید «لاس‌بامباس» در میان‌مدت به حدود ۳۸۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تن کنسانتره مس افزایش یابد.

به گفته وزارت انرژی و معادن پرو، سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری برای ساخت فاز نخست چالکوبامبا صورت خواهد گرفت. جوامع محلی چومبی ویلکاس، شهروندان بومی نژاد کوئه‌چوا این شرکت چینی را متهم به ناتوانی در فراهم کردن اشتغال و پول برای این منطقه که علی‌رغم ثروت فراوان معدنی خود یکی از فقیرترین مناطق این کشور است، کرده‌اند.

«ام ام جی» تصریح کرد: «لاس‌بامباس» با اشتیاق خواهان کار با جامعه محلی هوآن کوئیره برای آغاز پروژه توسعه طی ماه‌های آینده است.

پرو دومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان است و معدن «لاس‌بامباس» ۲ درصد از عرضه جهانی این فلز سرخ را بر عهده دارد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده