تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۵۳۶۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده رفسنجان در مجلس:

شرکت مس دفتر خود را به شهرستان انتقال دهد

‌می‌متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تمرکززدایی از پایتخت، خواستار انتقال دفاتر شرکت‌ها به شهرستان‌ها شد و گفت: شرکت مس دفتری را که با ۴۰ نفر نیرو در رفسنجان می‌تواند اداره کند در تهران با صد‌ها نیرو و هزینه‌های بالا اداره می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام حسین جلالی در جلسه با وزیر صمت که جمعی از نمایندگان استان کرمان هم حضور داشتند، تاکید کرد: ضرورت دارد مس هم مانند فولاد مبارکه اصفهان دفتر خود را به شهرستان انتقال دهد.

وی بر توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تأکید کرد و اظهار داشت: در یک نقطه از استان سرمایه‌گذاری تک‌رقمی است، اما در بخش دیگری از استان سه رقمی و این نامتوازن بودن سرمایه‌گذاری باید برطرف شود. حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه استان کرمان با بیش از ۷۰ ماده معدنی بهشت معادن کشور است، تصریح کرد: فعالسازی و تعیین تکلیف معادن معطل یک ضرورت است که ضمن فعالیت معدن اشتغالزایی شود.

جلالی با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره در معادن افزود: اگر زنجیره در مس محدود به کاتد، آند، مفتول و تولید کابل و سیم هست، کارخانه‌های حاشیه‌ای و جنبی را می‌شود راه اندازی کرد؛ از جمله تولید و تعمیر ماشین‌آلات معدنی که متأسفانه در استان معدنی این موضوع دیده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از نیرو‌های متخصص بومی را در معادن اولویت دانست و گفت: در کنار بزرگترین معدن مس وجود ۱۴ هزار بیکار در رفسنجان منصفانه نیست.

جلالی با تأکید بر تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که مجوز سرمایه‌گذاری داده می‌شود باید سرمایه‌گذار برای تأمین مواد اولیه حاشیه امنی داشته باشد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده