تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۵۳۵۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ابلاغیه سیاستگذاری برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ مس شهید باهنر در راستای تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر، سیاست‌گذاری برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ این شرکت را در راستای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که در پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی تبیین شد، مجید ضیائی سیاست‌های مهم و دارای اولویت سال جدید شرکت مس شهید باهنر را به شرح زیر ابلاغ کرد:

شورای معاونان شرکت به صورت مشخص تحقق اهداف شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» را در دستور کار قرار دهد و با محوریت واحد سیستم‌ها و روش‌ها نسبت به ساماندهی اقدامات در این خصوص و پیگیری استانداردسازی‌های انجام شده برای فرایند‌های سازمانی و ارائه برنامه‌های عملیاتی اقدام و مراحل پیشرفت را گزارش کند.

کمیته‌ای با عنوان «کمیته راهبردی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» تشکیل شود و در آن کلیه جوانب تحقق شعار سال بررسی و گزارشات آن به صورت منظم به شورای معاونان ارائه شود. اعضا و دبیر این کمیته در اولین جلسه شورای معاونان مشخص خواهد شد.

واحد‌های تولید، تحقیق و توسعه، بازاریابی و فروش و کنترل کیفی نسبت به شناسایی نیاز‌های فناورانه و دانش‌بنیان شرکت اقدام کنند.

واحد روابط عمومی با همکاری واحد تحقیق و توسعه نسبت به برقراری ارتباط با دانشگاه‌های سطح کشور و استان، شرکت‌های شتاب‌دهنده مخصوصا شرکت صدر فردا، شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کشور و استان، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد نخبگان و … ارتباط برقرار کنند و در جهت برطرف کردن نیاز‌های فناورانه که توسط واحد‌های تولید تحقیق و توسعه و فروش شناسایی شده است، با همکاری با این نهاد‌ها اقدام کنند.

واحد تحقیق و توسعه و مدیر پروژه‌ها با توجه به تصویب بودجه لازم، نسبت به تعریف و تکمیل و پیگیری مجدانه پروژه‌های اشتغال‌آفرین در شرکت چه در جهت تکمیل زنجیره تامین و چه در جهت دستیابی به امکان تولید محصولات جایگزین، در راستای سیاست‌های کلی شستا و هلدینگ صدر تامین اقدام کنند و پیشرفت آن به صورت منظم به هیئت مدیره ارائه شود.

واحد بازاریابی و فروش با رصد دقیق بازار و بررسی رفتار مصرف‌کنندگان طرح‌های دانش‌بنیان مشتریان را پیگیری و در راستای سیاست‌های کلان کشور در صورت امکان پروژه‌های همکاری به صورت هم‌افزا جهت تسریع در تحقق شعار سال تعریف شود.

واحد منابع انسانی هم‌راستا با اهداف شستا و هلدینگ صدر تامین به نخبه شناسی و جانشین‌پروری و ارتقای پرسنل با استفاده از روش‌های استاندارد و مدون، استعداد‌های برتر در حوزه‌های مختلف را شناسایی و برنامه‌های عملیاتی در خصوص شناسایی، حفظ، افزایش انگیزه و توسعه بهره‌وری از استعداد‌های برتر کارکنان نخبه را تدوین، ارائه و در راستای تحقق شعار سال اجرا کند و گزارش آن به صورت منظم جلسات شورای معاونان ارائه شود. پس از آن کارگروهی با عنوان نخبگان مس باهنر تشکیل شود که شرح وظایف این کارگروه پس از تشکیل ابلاغ خواهد شد.

کلیه واحد‌های سازمانی و پرسنل شرکت پیشنهادات خود را جهت تحقق شعار سال در سطح شرکت اعلام و موانع یا چالش‌های احتمالی را مشخص کنند. در این خصوص واحد پشتیبانی با اجرای مجدانه نظام پیشنهادات و واحد روابط عمومی با اطلاع‌رسانی مناسب و تعیین مشوق‌های لازم، پیشنهادات قابل اجرا را شناسایی و جهت تحقق آن پیشنهادات را به کمیته‌های مربوطه ارجاع دهند.

منبع: انجمن مس ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده