تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۰۸
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۵۶۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

حضور پررنگ‌تر کمپانی میتسوبیشی در معادن مس پرو

می متالز - کمپانی آنگلو آمریکن قراردادی را با کمپانی میتسوبیشی ژاپن امضا کرد که به‌موجب آن کمپانی میتسوبیشی 21/9درصد دیگر از سهام پروژه معدن مس Quellaveco متعلق به این کمپانی را در جنوب کشور پرو در ازای 600میلیون دلار به‌دست خواهد آورد.
حضور پررنگ‌تر کمپانی میتسوبیشی در معادن مس پرو

به گزارش می متالز به نقل از CRU، در صورت تأیید این قرارداد و اخذ مجوزهای قانونی، سهم میتسوبیشی از معدن Quellevco به 40درصد افزایش خواهد یافت، درحالی‌که کمپانی آنگلو امریکن 60درصد دیگر سهام این معدن را حفظ خواهد کرد.
شرایط پرداخت پیشنهادی شامل 500 میلیون دلار پس از تعطیلی معدن، 50میلیون دلار پس از رسیدن نرخ فرآوری سنگ معدن به حداقل 150هزار تن در روز و 50میلیون دلار نیز پس از رسیدن این نرخ به حداقل 180هزار تن در روز خواهد بود. این سرمایه برای تأمین مالی برخی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری کمپانی آنگلو امریکن برای توسعه معدن Quellaveco استفاده خواهد شد. Mark Cutifani مدیرعامل این کمپانی گفت: «این کمپانی منتظر استقبال کمپانی میتسوبیشی و حمایت آن از طرح توسعه معدن مذکور است.»
معدن Quellaveco به‌منظور تولید میانگین 300هزار تن مس در سال طراحی‌ شده است. با توجه به تصویب هیأت‌مدیره این کمپانی، طرح توسعه در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود در سال 2022 اولین محصول مس این طرح تولید شود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده