تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد فرهنگ مصرف تولیدات بومی باعث تقویت نهادهای اقتصای می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: افزایش فرهنگ عمومی مصرف تولیدات بومی باعث تقویت هرچه بیشتر نهادهای اقتصای و جهش تولید خواهد شد.
ایجاد فرهنگ مصرف تولیدات بومی باعث تقویت نهادهای اقتصای می‌شود

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی سه‌شنبه ۲۷ خرداد در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی فارس در سال ٩٩ با تاکید بر این‌که اولویت و رسالت اصلی این سازمان، همکاری با اصناف است، گفت: اصناف نقشی تاثیر گذار در جهش اقتصادی استان دارند و داشتن صنوف و تشکیلات صنفی قوی باعث تقویت اقتصاد استان می‌شود.

او افزود: ۱۶۰ هزار واحد فعال صنفی و ۵۲۸ اتحادیه صنفی در فارس و شهرستان شیراز ۶۰ هزار واحد صنفی و ۷۸ اتحادیه صنفی فعال وجود دارد که ضروری‌ است اتاق اصناف مرکز استان برای این مهم برنامه‌ریزی‌های مدون کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: اصناف در شرایط  بحران «کرونا» تعامل و همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشتند و در کمک‌های مؤمنانه به اقشار ضعیف جامعه فعالانه همکاری کردند.

ایزدی با اشاره به اینکه کمیسیون نظارت، بالاترین مرجع رسیدگی به امور اصناف است، افزود: جلسه کمیسیون نظارت بر مراکز صنفی مرکز استان  با حضور ۱۳ نهاد دولتی، عمومی و نظارتی برگزار شده و مصوبات آن لازم‌ الاجراست در این راستا برای حل مشکلات اصناف و تولید کنندگان، تسهیل روندها، اصلاح فرآیندهای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار تلاش می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه اصناف از تاثیرگذارترین اقشار اجتماعی و موتور محرکه‌ی تولید و واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند، گفت: با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در اصناف و داشتن سهم ۲۰ درصدی در تولید ناخالص ملی می‌توان گفت اصناف در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت داشته و نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور در سطح خوبی فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف فارس نیز با اشاره به اینکه صدور پروانه کسب، نظارت بر عملکرد همه اتحادیه‌ها، آموزش و توانمندسازی و بازدید از اصناف مهمترین وظایف این اتاق است، گفت: نظارت بر بازار و تثبیت قیمت‌ها مورد تاکید و توجه این مجموعه قرار دارد و از تمام توان و ظرفیت موجود برای رضایتمندی مردم استفاده می‌کنیم.

سید محمود هاشمی، افزود: با توجه به اینکه اصناف در مقابله و مبارزه با بیماری کرونا تعامل، همراهی و هم‌گامی با سایر نهادها بالاخص علوم پزشکی و بیمارستان‌ها نمره خوبی دریافت کرد اما در این مسیر دچار ضرر و زیان‌هایی هم شد که ضرورت دارد تا توسط دولت جبران شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد