تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۱۲۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تغییر در پارادایم بازار سرمایه/ با دیدی جدید وارد شوید

می متالز - مدیرعامل کارگزاری آوانوین اظهار کرد: پارادایم بازار سرمایه در حال تغییر بوده و باید با دیدی جدید به بازار سرمایه نگریست.
تغییر در پارادایم بازار سرمایه/ با دیدی جدید وارد شوید

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی در بررسی بازار سرمایه گفت: تفکر مسئولین و دست اندرکاران نظام نسبت به بازار سرمایه متفاوت شده و جایگاه بورس در اقتصاد و تصمیم گیری‌های اقتصادی کشور پررنگ و قابل توجه است. 


این کارشناس بازار سرمایه به شایعات در خصوص افزایش نرخ مالیات بورس اشاره و اظهار کرد: این موضوع به سرعت از سوی مسئولین و نمایندگان مجلس تکذیب شد و مصاحبه‌های پیاپی در این رابطه نشان از جایگاه ویژه بازار سرمایه دارد.


وی افزود: سخنان رئیس جمهور در هر جلسه هیئت دولت موضع جدیدی است که طی سال‌های اخیر به صورت خیلی محدود انجام می‌شده و می‌توان گفت اکنون این فرصت مناسب برای ارتقا نقش بازار سرمایه و جایگاه آن در اقتصاد کشور بیش از پیش فراهم شده است.


مدیرعامل کارگزاری آوانوین تصریح کرد: تحت تاثیر مسائل ذکر شده و حمایت دولت، بحث آزاد سازی سهام عدالت، نگاه دولت برای انتشار ETF و سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه شاخص از ابتدای سال رشدی خوب راتجربه کرد. 


این کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه را دچار نوسانات مثبت و منفی دانست و گفت: به نظر می‌رسد هر چقدر ورود نقدینگی و حضور سرمایه گذاران بیش از پیش صورت گرفته و تعلق در بازار حاکم شود، سرمایه گذاری در صنایع پربازده و پر پتانسیل رخ خواهد داد. 


وی افزود: البته نقش سازمان بورس در هدایت نقدینگی، فرهنگ سازی و توجه به فرصت‌ها و تهدید‌های بازار سرمایه می‌تواند پر رنگ و تاثیرگذار باشد.


قدرتی تصریح کرد: تصمیمات احساسی سهامداران کاهش داشته و اقبال سهامداران به سهم‌های پر پتانسیل، چون پالایشی ها، بانکی ها، پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها بیشتر شده است. از سویی دیگر شاهد رشد این صنایع نسبت به صنایع کوچکتر هستیم. 


وی افزود: البته این اتفاقات دلیلی بر از دست دادن پتانسیل و موضوعات اقتصادی فاندامنتال صنایع کوچکتر نبوده و به وفور شرکت‌هایی با جایگاه خوب و مناسب برای سرمایه گذاری (از لحاظ فاندامنتال) در آن‌ها یافت می‌شود. 


این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: اقبال سهامداران در حال حاضر به سمت سهام بزرگ بوده و فکر می‌کنم با شیبی مناسب تا حداقل ۶ ماهه ابتدایی سال ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده