تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل یک شرکت معدنی مطرح کرد؛

دستیابی به مواد اولیه جدید؛ راهکار تحقق جهش تولید در صنعت فولاد

می متالز - ناصر تقی زاده گفت: اگر به دنبال توسعه و تحقق جهش تولید به ویژه در صنعت فولاد و سنگ آهن کشور هستیم هیچ راهی جز دستیابی به مواد اولیه جدید نداریم.
دستیابی به مواد اولیه جدید؛ راهکار تحقق جهش تولید در صنعت فولاد

به گزارش می متالز، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پیش از ظهر امروز در نشست شورای مدیران چادرملو اظهار کرد: این واحد معدنی و صنعتی  آمادگی دارد با سرمایه گذاری در معادن جدید همچنان نقش ارزشمند خود را در صنعت سنگ آهن و فولاد کشور حفظ کند و گام های عملی برای توسعه در این ارتباط بردارد.

وی با بیان اینکه امروز فولاد کالایی ارزشمند در بازار جهانی است و مشخص نیست همین روند تا چند سال آینده ادامه داشته باشد، افزود: تا فرصت باقی است باید بهترین بهره برداری را از این صنعت داشته باشیم.

 

دستیابی به مواد اولیه جدید راهکار تحقق جهش تولید در صنعت فولاد

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد: اگر به دنبال توسعه و تحقق جهش تولید به ویژه در صنعت فولاد و سنگ آهن کشور هستیم هیچ راهی جز دستیابی به مواد اولیه جدید نداریم.

تقی زاده با ابراز گلایه از برخی تصمیم گیرندگان و  دیوان سالاری موجود که موجب جلوگیری از بهره برداری ذخایر شناسایی شده، هشدار دارد: چنانچه هرچه سریع تر نسبت به استخراج از ذخایر شناسایی شده و اکتشاف جدید معادن سنگ آهن اقدام نشود، بسیاری از واحدهای فعلی فولادسازی کشور در خطر تعطیلی و یا کاهش تولید قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: برای ما تولید کنندگان، مسئولان و متولیان کشور تکلیف است تا با اتخاذ تدابیر اثر بخش در تحقق توسعه همه جانبه کشور تلاش کنیم.

معدن کانسار چادرملو در سال ۱۳۱۹ از سوی سبحانی یکی از مهندسان ایرانی با نظارت زمین‌شناس آلمانی به نام «کومل» کشف شد، پژوهش‌های نخستین زمین‌شناسی در بین سا ل های ۱۳۴۲ الی ۱۳۴۳ هجری شمسی، به حفر تونل‌های اکتشافی منجر شد.

 

شرکت چادرملو پیشگام در بومی سازی و استفاده از فناوری های روز ساخت قطعات صنعتی است

اکتشاف کلی منطقه و مغناطیس سنجی هوایی که از سال ۱۳۴۷ در مساحتی به وسعت ۴۰ هزار کیلومتر مربع آغاز شد منجر به ثبت ناهنجاری (Anomaly) مغناطیسی در کل منطقه بافق، ساغند و زرند کرمان شد.

اکتشافات تکمیلی در سال های ۱۳۵۷–۱۳۵۲ انجام شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کانسار چادرملو به عنوان یک طرح مستقل مورد توجه قرار گرفت.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از بزرگترین شرکت‌های تولید سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.

این شرکت از پیشگامان بومی سازی و استفاده از فناوری های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه ریزی های پیش بینی شده در زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور گام های اساسی برداشته است.

عناوین برگزیده